Skintek

Visuel identitet og emballage til dansk beauty brand

01. Fakta

  • Kunde

    SkinTek

  • Arbejde

    Visuel identitet, packaging design og produkt design

  • Website

    skintek.dk

  • Start på samarbejde

    December 2018

  • Om SkinTek

    SkinTek er et dansk beauty brand som sælger cremer, sæber og hudplejemaskiner.

     

  • Lead designer

    Anders Sivgaard

02. Udfordringen

Hvordan vinder man som ny virksomhed markedsandele i skønhedsbranchen?

Den danske skønhedsbranche er domineret af internationale kosmetikfirmaer som L’Oréal, Estée Lauder og Unilever, som alle ejer en lang velkendte mærker. Som markedsudfordrer i en konkurrencepræget branche skal man være fokuseret og have en klar retning, inden man starter op: Dét havde SkinTek og valgte Grafikr som fast designpartner.

Da SkinTek blev etableret, var det afgørende  at de havde emballagering og packaging som var i deres DNA, Skandinaviske stil og moderne teknologi, som deres produkter anvendte.

03. Koncept & Løsning

Minimalistisk- og tidsløst emballagedesign

Med en holistisk approach skabte vores lead designer en klar rød tråd i produktemballagen for det velkendte brand, SkinTek, som i dag er på læberne af alle landets største influencers. De rene linjer i emballagen skaber et minimalistisk udtryk og appellerer til den kvalitetsbevidste slutforbruger.

For at sikre den største tryghed hos slutforbrugerne har vi outlined pakkens indhold, så det fremgår tydeligt om pakken indeholder en brush eller cleaner. 

  • “Vi har sammen med Grafikr klarlagt rammerne for hele vores visuelle identitet og udtryk. Teknisk know-how og visuelle kunnen har været nøglen til samarbejdets succes. Vi har fra dag ét værdsat den involverende og effektive sparring omkring vores løbende projekter. Grafikr har derfor haft hænderne på alt fra vores brochure, magasinindlæg og produktemballering. ”

    Thorbjørn Braad

    Co-founder, Skintek

Design af cremer

Udover design af selve emballagen, var vi ansvarlige for design af den nyeste lancering af SkinTeks cremer: FACE, BODY & DAY. Under processen har vi arbejdet tæt sammen med SkinTeks marketingafdeling, så vi kunne tilpasse os virksomhedens fremtidige markedsføringsaktiviteter og -mål, som er drevet af influencers på Youtube og Instagram.

Designet af skønhedsprodukterne har resulteret i en høj genkendelighed på tværs af disse kanaler, hvilket styrker kendskabsgraden og øger produktporteføljens salgspotentiale.

Skal vi hjælpe dig med den næste designopgave?