Soyaconcept

Branded konverteringsoptimering af international fashion webshop

Soya concept

01. Fakta

  • Kunde

    soyaconcept A/S

  • CMS

    Shopify

  • Website

    www.soyaconcept.dk

  • Service

    Shopify: Webdesign, Webudvikling, Konverteringsoptimering

  • Markeder

    Danmark, Sverige, Tyskland og England

  • Stiftet

    Grundlagt i 2002 med hovedsæde i Sønderborg og har i dag +2200 forhandlere.

soya concept
soya concept
soya concept

02. Udfordringen

Hvordan øger man konverteringsraten for en international fashion virksomhed?

soyaconcept er et internationalt fashion brand, som forhandles af over 2200 fysiske og online retailers, såsom Zalando, Boozt, m.fl. soyaconcept’s tøj kendetegnes ved at blande karakteristisk print med toner af feminin elegance og nordisk stil. Styles, som ofte er at finde i garderoben hos den stilbevidste kvinde.

soyaconcepts Shopify webshop havde brug for en gennemgribende optimering, så købsoplevelsen hos forbrugerne kunne tages til næste niveau. I samarbejde med soyaconcept’s e-commerce manager, har vi siden juni 2019 arbejdet med at optimere user experience og konverteringsraten – med respekt for virksomheden branding og DNA. Ydermere var personalet hos soyaconcept meget låst i de funktioner, som den daværende Shopify webshop tilbød i sin backend – de savnede at have fri rammer og flere muligheder ift. opsætning af sektioner.

  • “Vi startede samarbejdet op med Grafikr for et lille år siden. Vi havde på det tidspunkt været live med vores webshop i nogle måneder, og søgte løsninger der kunne øge fleksibiliteten i hverdagen, samt en sparring omkring øget konvertering. Vi var udfordrede på en meget låst back end, og ønskede en bedre og mere intuitiv brugeroplevelse.


    Grafikr var hurtige til at forstå opgaven og vores behov, hvorefter de leverede god sparring på både det visuelle, såvel som tekniske features. Alle løsninger var veldokumenterede, og vi blev holdt opdateret i projektprocessen. De løste den givne opgave hurtigt og præcist, samtidig med at de udfordrede os undervejs.”

    soyaconcept logo

    Britt Kristensen

    E-commerce Koordinator, soyaconcept
soya concept mobil

Fokusområder

  • Re-design af forside, navigation, produktside, kurv og kundeklub
  • Udvikling af unikke sektioner samt fleksisiblitet i backend.
  • Oplæring af personale i brug af Shopify, så driften og administering bliver tryg.
  • “Wishlist”-funktion: Nem oprettelse af ønskeliste, som kan deles med familie og venner.
  • Integration med Navision
  • Geo Targeted Popups: Besøger man den tyske webshop fra en dansk lokation, vil man blive forslået at gå til den danske webshop i stedet
  • Kundeklub m. integration til MailChimp
Forside Forside
Sticky cart Sticky cart
Kundeklub Kundeklub

03. Koncept & Løsning

Øget brandværdi, omsætning og user experience

Med indsigt i soyaconcept’s data og brugernes adfærd, havde vi en teori om, hvordan vi kunne gøre brugeroplevelsen endnu bedre og få flere af de besøgende til at gennemføre et køb på soyaconcepts webshop. For at lykkedes med målet om at øge konverteringsraten, var det afgørende, at vi allerede i designfasen kunne træffe beslutninger ud fra disse data.

Vi udviklede unikke sektioner, som soyaconcept’s e-commerce manager fleksibelt kunne anvende, såfremt der skulle fremhæves nye kategorier på forsiden, uanset om der var tale om video- eller billedeindhold.

På produktsiden fremhævede vi, hvis en style fandtes i flere farver, ved at fremhæve et miniature produktbillede fra det matchede produkt – denne sammenkobling af produkter skete via Navision. På den måde lagde vi op til, at de besøgende kunne gå på opdagelse i det store udvalg og på den måde lade sig inspirere.

  • “Efterfølgende har vi sat stor pris på vores samarbejde i forbindelse med Ad hoc opgaver, hvor de ligeledes har været hurtige og effektive med hjælp og løsning.


    Det har været vigtigt for os at have en sparringspartner, som kan udfordre os på de områder, hvor vi ikke selv har ressourcer internt. Grafikr har for os assisteret med en god mængde erfaring og relevant viden på et område, som vi var forholdsvis nye i.”

    soyaconcept logo

    Britt Kristensen

    E-commerce Koordinator, soyaconcept
soya concept tablet

Få en uforpligtende samtale med vores Shopify specialister