Live chats på webshops kan hjælpe med at øge din virksomheds salg, omsætning, og kundeloyalitet – det viser flere undersøgelser.
Har du en webshop, så kan det være en god idé at overveje, om du skal have en live chat. Live chat er den hurtigste kommunikationskanal til online kontakt, som hjælper dig med at føre mere trafik til din webshop, yde god kundeservice, samt øge konverteringen.
Ved at tilbyde live chat support til dine kunder, så kan du hurtigere besvare deres eventuelle spørgsmål og løse problemer.
Du kan vælge at se live chat som en salgs- og marketingskanal, da det har ændret måden hvorpå webshops genererer salg. Integration af en live chat på din webshop vil tilbyde kunderne øjeblikkelig assistance og i sidste ende øge salg – hvis den altså anvendes korrekt og de har en god oplevelse.
Fordele ved at have en live chat
- Øger kundetilfredshed: Dine kunder kan kontakte dig, og du kan hjælpe dem med deres problemer øjeblikkeligt, da live chat reducerer responstid og derfor øger kundetilfredsheden mærkbart.
- Foretrukket af kunderne: Statistikker viser, at størstedelen af kunder foretrækker at kommunikere over live chat i forhold til telefon- og e-mail support.
- Skaber tættere relationer: Live chat kan hjælpe din webshop med at møde potentielle kunder i øjenhøjde, da den skaber en tilgang til salg, der er mere personlig.
I Shopify App Store findes der et væld af forskellige apps at vælge imellem, og det kan være lidt at en jungle at finde frem til den helt rigtige. Derfor har vi udvalgt de tre bedste apps til live chat herunder:
De 3 bedste live chat apps i Shopify
- Tidio
- Reamaze
- Gorgias
1) Tidio – Live Chat & Chat Bots
Tidio er en af de bedste live chat apps i Shopify. Tidios live chat har hjulpet virksomheder med at øge deres salg med op til 40% ved at integrere en live chat på deres webshop. Med denne live chat får du kombinationen af at yde kundeservice i realtid og muligheden for at anvende chatbots, når du har travlt. Nøglepunkter Support Reamaze er en live chat app, som er bygget specielt til e-handel. Den kan integreres med mange forskellige apps, så du kan samle alle dine kommunikationsplatforme på ét sted. Reamaze appen er udviklet således, at du kan både kan tilbyde dine kunder personlig assistance eller chatbot interaktion, når du ikke er på kontoret. Nøglepunkter Support 4.9 af 5 stjerner (+167 anmeldelser) Gorgias er vores foretrukne tool til live chat og help desk, fordi det fokuserer 100% på e-commerce og har en dyb integration til Shopify og Shopify Plus. Men Gorgias som helpdesk kan du opsætte macros, automations og besvare beskeder og kommentarer fra alle sociale medier – direkte fra dit Gorgias kontrolpanel. Nøglepunkter Når du skal vælge help desk system, så er der mange, som overvejer Zendesk eller Gorgias. Hvis du også står i den situation, så anbefaler jeg, at du læser vores indlæg “Gorgias Vs. Zendesk“, som sammenligner de 2 help desk systemer, så du bliver klædt bedre på til at tage en beslutning. En live chat kan hjælpe med at øge effektiviteten af din virksomheds kundeservice. Kunden skal ikke vente på lange svartider, da din webshop kan yde support på stedet, og problemet løses med det samme.
Pris
Anmeldelser 2) Re:amaze – Live Chat & Helpdesk
Pris
Anmeldelser Gorgias – Helpdesk fokuseret til webshops
Support
Pris
Anmeldelser