De 3 bedste Shopify apps til live chat

Shopify | 2 minutters læsning
Marie Nørgaard Nielsen

Af Marie Nørgaard Nielsen – Projektleder, Grafikr A/S

19. marts, 2021
Shopify Live Chat

Live chats på webshops kan hjælpe med at øge din virksomheds salg, omsætning, og kundeloyalitet – det viser flere undersøgelser.

Har du en webshop, så kan det være en god idé at overveje, om du skal have en live chat. Live chat er den hurtigste kommunikationskanal til online kontakt, som hjælper dig med at føre mere trafik til din webshop, yde god kundeservice, samt øge konverteringen. 

Ved at tilbyde live chat support til dine kunder, så kan du hurtigere besvare deres eventuelle spørgsmål og løse problemer.

Du kan vælge at se live chat som en salgs- og marketingskanal, da det har ændret måden hvorpå webshops genererer salg. Integration af en live chat på din webshop vil tilbyde kunderne øjeblikkelig assistance og i sidste ende øge salg – hvis den altså anvendes korrekt og de har en god oplevelse. 

Fordele ved at have en live chat 

  1. Øger kundetilfredshed: Dine kunder kan kontakte dig, og du kan hjælpe dem med deres problemer øjeblikkeligt, da live chat reducerer responstid og derfor øger kundetilfredsheden mærkbart.
  2. Foretrukket af kunderne: Statistikker viser, at størstedelen af kunder foretrækker at kommunikere over live chat i forhold til telefon- og e-mail support.
  3. Skaber tættere relationer: Live chat kan hjælpe din webshop med at møde potentielle kunder i øjenhøjde, da den skaber en tilgang til salg, der er mere personlig.  

I Shopify App Store findes der et væld af forskellige apps at vælge imellem, og det kan være lidt at en jungle at finde frem til den helt rigtige. Derfor har vi udvalgt de tre bedste apps til live chat herunder:
 

De 3 bedste live chat apps i Shopify 

  1. Tidio 
  2. Reamaze 
  3. Facebook Messenger  

1) Tidio – Live Chat & Chat Bots 

Tidio er en af de bedste live chat apps i Shopify. Tidios live chat har hjulpet virksomheder med at øge deres salg med op til 40% ved at integrere en live chat på deres webshop. Med denne live chat får du kombinationen af at yde kundeservice i realtid og muligheden for at anvende chatbots, når du har travlt.  

Nøglepunkter 

  • Understøtter flere sprog (herunder dansk) 
  • Udseendet på live chatten kan personaliseres, så det stemmer overens med dit brands identitet 
  • Kan integreres med 20 forskellige apps 

Support 

  • 24/5 engelsk kundesupport 


Pris 

  • Basic Plan: Gratis 
  • Communicator Plan: $18/måned  
  • Chatbots Plan: $18/måned 


Anmeldelser 

2) Re:amaze – Live Chat & Helpdesk 

reamaze Shopify live chat

Reamaze er en live chat app, som er bygget specielt til e-handel. Den kan integreres med mange forskellige apps, så du kan samle alle dine kommunikationsplatforme på ét sted. Reamaze appen er udviklet således, at du kan både kan tilbyde dine kunder personlig assistance eller chatbot interaktion, når du ikke er på kontoret. 

 

Nøglepunkter 

  • Mulighed for at ændre sprog, tema-farve og ikoner 
  • Indstil live chat til henholdsvis bemandede og automatiske chattider 
  • Mulighed for at bygge din egen multi-step chatbot, der kan hjælpe og guide kunder 

Support 

  • Udbyder engelsk support på telefon, mail og live chat 


Pris 

  • 14-dages prøveperiode
  • Re:amaze Basic: $29/måned
  • Re:amaze Pro: $49/måned
  • Re:amaze Plus: $69/måned
  • Enterprise custom: $899/måned


Anmeldelser 

4.9 af 5 stjerner (+167 anmeldelser) 

 

Facebook Messenger – Live chat 

Facebook Messenger Shopify Live Chat

Hvis du er til den simple løsning, så er Facebook Messenger et godt bud på en live chat. Med denne live chat app kan du kommunikere med dine besøgende på din webshop direkte fra Facebook Messenger.

Nøglepunkter  

  • God løsning til små og mellemstore virksomheder
  • Billig og simpel løsning 
  • Mulighed for at aktivere eller deaktivere chatten  
  • Live chat med dine kunder gennem Facebook Messenger 


Support 

  • 24/5 support 


Pris 

  • Basic: Gratis
  • Premium: $4.99/måned


Anmeldelser 

 

En live chat kan hjælpe med at øge effektiviteten af din virksomheds kundeservice. Kunden skal ikke vente på lange svartider, da din webshop kan yde support på stedet, og problemet løses med det samme. 

 

Må jeg sende mit næste blogindlæg til dig? 🎉

Indtast din e-mail herunder og vær den første til at få besked, næste gang vi skriver et nyt blogindlæg om Shopify eller e-handel
shopify logo

 

 

Marie Nørgaard Nielsen

Marie Nørgaard Nielsen

Marie har som projektleder det overordnede overblik og ansvar for, at projekter bliver ført fra start til slut i et tæt samarbejde med kunden. Herunder rådgiver hun sine kunder til de bedste e-commerce løsninger, samt sikrer sig, at de gældende krav og behov bliver opfyldt.