De 3 bedste Shopify apps til live chat

Shopify | 2 minutters læsning

Af Erik Holflod Jeppesen – Founder, Grafikr A/S

19. marts, 2021
Shopify Live Chat

Live chats på webshops kan hjælpe med at øge din virksomheds salg, omsætning, og kundeloyalitet – det viser flere undersøgelser.

Har du en webshop, så kan det være en god idé at overveje, om du skal have en live chat. Live chat er den hurtigste kommunikationskanal til online kontakt, som hjælper dig med at føre mere trafik til din webshop, yde god kundeservice, samt øge konverteringen. 

Ved at tilbyde live chat support til dine kunder, så kan du hurtigere besvare deres eventuelle spørgsmål og løse problemer.

Du kan vælge at se live chat som en salgs- og marketingskanal, da det har ændret måden hvorpå webshops genererer salg. Integration af en live chat på din webshop vil tilbyde kunderne øjeblikkelig assistance og i sidste ende øge salg – hvis den altså anvendes korrekt og de har en god oplevelse. 

Fordele ved at have en live chat 

  1. Øger kundetilfredshed: Dine kunder kan kontakte dig, og du kan hjælpe dem med deres problemer øjeblikkeligt, da live chat reducerer responstid og derfor øger kundetilfredsheden mærkbart.
  2. Foretrukket af kunderne: Statistikker viser, at størstedelen af kunder foretrækker at kommunikere over live chat i forhold til telefon- og e-mail support.
  3. Skaber tættere relationer: Live chat kan hjælpe din webshop med at møde potentielle kunder i øjenhøjde, da den skaber en tilgang til salg, der er mere personlig.  

I Shopify App Store findes der et væld af forskellige apps at vælge imellem, og det kan være lidt at en jungle at finde frem til den helt rigtige. Derfor har vi udvalgt de tre bedste apps til live chat herunder:
 

De 3 bedste live chat apps i Shopify 

  1. Tidio 
  2. Reamaze 
  3. Gorgias

1) Tidio – Live Chat & Chat Bots 

Tidio er en af de bedste live chat apps i Shopify. Tidios live chat har hjulpet virksomheder med at øge deres salg med op til 40% ved at integrere en live chat på deres webshop. Med denne live chat får du kombinationen af at yde kundeservice i realtid og muligheden for at anvende chatbots, når du har travlt.  

Nøglepunkter 

  • Understøtter flere sprog (herunder dansk) 
  • Udseendet på live chatten kan personaliseres, så det stemmer overens med dit brands identitet 
  • Kan integreres med 20 forskellige apps 

Support 

  • 24/5 engelsk kundesupport 


Pris 

  • Basic Plan: Gratis 
  • Communicator Plan: $18/måned  
  • Chatbots Plan: $18/måned 


Anmeldelser 

2) Re:amaze – Live Chat & Helpdesk 

reamaze Shopify live chat

Reamaze er en live chat app, som er bygget specielt til e-handel. Den kan integreres med mange forskellige apps, så du kan samle alle dine kommunikationsplatforme på ét sted. Reamaze appen er udviklet således, at du kan både kan tilbyde dine kunder personlig assistance eller chatbot interaktion, når du ikke er på kontoret. 

 

Nøglepunkter 

  • Mulighed for at ændre sprog, tema-farve og ikoner 
  • Indstil live chat til henholdsvis bemandede og automatiske chattider 
  • Mulighed for at bygge din egen multi-step chatbot, der kan hjælpe og guide kunder 

Support 

  • Udbyder engelsk support på telefon, mail og live chat 


Pris 

  • 14-dages prøveperiode
  • Re:amaze Basic: $29/måned
  • Re:amaze Pro: $49/måned
  • Re:amaze Plus: $69/måned
  • Enterprise custom: $899/måned


Anmeldelser 

4.9 af 5 stjerner (+167 anmeldelser) 

 

Gorgias – Helpdesk fokuseret til webshops

Gorgias Shopify app

Gorgias er vores foretrukne tool til live chat og help desk, fordi det fokuserer 100% på e-commerce og har en dyb integration til Shopify og Shopify Plus. Men Gorgias som helpdesk kan du opsætte macros, automations og besvare beskeder og kommentarer fra alle sociale medier – direkte fra dit Gorgias kontrolpanel.

Nøglepunkter  

  • Fokuseret til e-commerce og særligt Shopify
  • Nem at komme igang med
  • Personlig onboarding i Gorgias
  • Effektiviser dine svartider med macros (variableer på ordrestatus, forsendelses dato o.lign)
  • Live chat og help desk

Når du skal vælge help desk system, så er der mange, som overvejer Zendesk eller Gorgias. Hvis du også står i den situation, så anbefaler jeg, at du læser vores indlæg “Gorgias Vs. Zendesk“, som sammenligner de 2 help desk systemer, så du bliver klædt bedre på til at tage en beslutning.


Support 

  • 24/5 support 


Pris 

  • Fra $60$/måned


Anmeldelser 

 

En live chat kan hjælpe med at øge effektiviteten af din virksomheds kundeservice. Kunden skal ikke vente på lange svartider, da din webshop kan yde support på stedet, og problemet løses med det samme. 

 

 

Erik Holflod Jeppesen

Erik er partner, CMO og medstifter af Grafikr A/S.Erik er ansvarlig for den daglige projektledelse, hvor han bl.a. rådgiver kunden undervejs samt drifter igangværende design- og udviklingsprojekter, så kundens idé ender med et succesfuld resultat. Erik holder også et vågent øje med tiden for at sikre, at deadlines bliver overholdt.