Guide: 3 apps til din Shopify Webshop

E-commerce | 3 minutters læsning

Af Erik Holflod Jeppesen – Founder, Grafikr ApS

4. august, 2017
shopify apps

Shopify har en fremragerende App Store, hvor du kan hente apps til din webshop, som kan være med til at øge dit salg og skabe interaktioner med dine brugere. Dette indlæg giver dig en hurtig oversigt over 3 apps, som vi har valgt at fremhæve – og som du potentielt kan anvende til din webshop.

1) Facebook Messenger x Shopify

Rating: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kategori: Kommunikation og salg

Chatbots har siden 2018 været stigende, hvor flere og flere websites gør sig brug af chatbots. Med denne app har du muligheden for at chatte med dine besøgende og på den måde yde god kundeservice. Jeg anbefaler, at du kigger på mulighederne for at integrere Facebook Messenger med din webshop. Størstedelen af dine besøgende er logget ind på Facebook og kan derfor kommunikere med dig via Messenger. Det er god kundeservice-skik, hvis du er online og tilgængelig til at svare henvendelser.

En ulempe ved appen er, at den dirigerer dine besøgende over i Facebook og at selve kommunikationen ikke foregår direkte på din hjemmeside.

Derudover er der gode muligheder for direkte salg i samtalen, hvor du kan sætte autoresponders op, hvis du indstiller botten korrekt. Derudover kan dine kunder få ordredetaljer på Messenger samt tracke leveringsinfo.

2) Sales Pop

Rating: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kategori: Salg og marketing

Med Sales Pop giver du dine besøgende indblik i, at der er “travlt” på din webshop og du konstant får ordrer. Der vil komme pop-ups som viser, at en bestemt kunde fra x-by har købt et givet produkt. Det er med til at give social proof og troværdighed til din hjemmeside.

3) Instagram shop

Rating: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kategori: Social Media og salg

Hvis du ikke ved, hvordan du skal øge dit online salg – og du er måske løbet tør for idéer i din online strategi, så prøv “Instagram Shop“, som specielt fungerer godt i tøj- og interior branchen.

Det giver dine brugere mulighed for at shoppe direkte på dit Instagram feed på din hjemmeside, hvor de vil kunne se dine varer i et helt nyt og inspirerende miljø. Du tagger blot de enkelte produkter på et Instagram-billede.

Appen udkom i 2017 og i dag er der flere og flere webshops som anvender den, hvilket også er en indikator for at forbrugerne er omstillingsparate og er klar til at shoppe på nye måder.

Andre artikler omhandlende Shopify

Erik Holflod Jeppesen

Erik er partner, CMO og medstifter af Grafikr ApS. Erik er ansvarlig for den daglige projektledelse, hvor han bl.a. rådgiver kunden undervejs samt drifter igangværende design- og udviklingsprojekter, så kundens idé ender med et succesfuld resultat. Erik holder også et vågent øje med tiden for at sikre, at deadlines bliver overholdt.