Bahne
“Grafikr har transformeret vores site fra at være en webshop til at være et univers”
Kunde
Bahne Sørensen A/S
Platform
Shopify Plus
Lanceret
2024
Branche
Fashion & Lifestyle
Markeder
1 marked
“Vi valgte Grafikr til at starte med, fordi de forholder sig kritisk til det, man præsenterer for dem. Derfor er det tydeligt at mærke, de har vores bedste interesse – og ikke bare siger noget, fordi de vil tjene penge på os. De vil skabe noget, der fungerer for vores kunder. De er reelle og ærlige, og de skal nok sige det, hvis noget ikke er fedt. Og det er bare en kæmpe fordel. For det er ikke altid en selvfølge, at man som kunde får ren besked. De ved, hvad de laver. Og hvis ikke de ved det lige nu, finder de ud af det. De finder altid en løsning”
Michelle Morais
E-commerce Manager hos Bahne
“Vi skiftede fra Magento til Shopify tilbage i 2021, hvor vi fik skabt et stabilt fundament, som var et stort løft fra vores gamle. Men vi vidste, vi med Shopify havde mulighed for at opnå et helt andet potentiale, og derfor var det vigtigt for os finde en samarbejdspartner, der forstod os og som samtidig kunne udfordre os”
Michelle Morais
E-commerce Manager hos Bahne
Udfordringen
Det startede med en let rengøring. Det endte med helt nyt design, der fusionerer off- og online
Lad mig lige sætte stemningen for dig:
Vi er i slutningen af 2022. Bølgerne går højt hos Bahne.
De er nemlig i gang med at finde det bureau, der skal løfte deres online tilstedeværelse fra en lunken affære til en kop skoldhed [indsæt selv din y-kaffedrik].
“Vi havde brug for at få nogen med på holdet, der vidste, hvad de talte om – og som forstod vores forretning. Med så mange fysiske butikker med et skarpt defineret univers og et kæmpe stort sortiment, der skulle videreføres online, vidste vi godt, det ville blive en komplekst opgave”
– Michelle Morais, E-commerce manager hos Bahne
Både du og jeg ved nu, at Bahne endte med at vælge os som deres samarbejdspartner – og det gjorde de primært af 3 årsager:
1) De ville have Shopify-eksperter
2) De ville udfordres.
3) Vigtigst af alt: De ville have et bureau, som kunne håndtere en kompleks forretning med en bred målgruppe – og være med til at forene online med butik.
Men som du også kommer til at finde ud af, blev det også en læringsproces for os.
Nok om det – lad os vende tilbage til det sjove:
Da vi starter vores samarbejde med Bahne, bliver vi ret hurtigt enige om, hvad der skal ske. Vi får sat en struktur på projektet, og er egentlig klar til at gå til tasterne.
Men som Michelle Morais, der er E-commerce manager hos Bahne, selv siger, var de også på udkig efter en partner, der kunne udfordre dem.
Og vi kunne seriøst ikke se skoven for bare uforløst potentiale.
Så det, der skulle have været en “simpel” afgrænset opgave, blev i stedet et redesign af hele sitet.
“Det var egentlig ikke den oprindelige plan, men det siger også meget om selve samarbejdet. For hos Grafikr er en opgave ikke bare en opgave – de forholder sig kritisk, stiller spørgsmål og kommer med idéer. Og så voksede opgaven bare”.
– Michelle Morais, E-commerce manager hos Bahne
Og vi mødte heldigvis ingen smækkede døre eller sure miner, da vi pitchede et noget andet koncept end det, vi allerede havde fastlagt. For Bahne kunne heldigvis se præcis det samme som os.
“Vi kom frem til, at hvis Grafikr alligevel skulle rydde op i en rodet kode, så kunne vi lige så fikse nogle af de nice ting, vi havde haft i kikkerten virkelig længe”.
– Michelle Morais, E-commerce manager hos Bahne
Men altså… Bahne er en kompleks sag. Så helt uden udfordringer var det ikke.
Her er er de 5 største:
- Skalerbart fundament, der reelt matcher Bahnes behov
- Sammenhæng mellem butik og online – både funktionelt og æstetisk
- Oprydning i støvet kode og lappeløsninger
- Design, der rummer både Jytte på 67 og Olivia på 17.
- Effektive og automatiserede produkt- og søgeforslag
Okay. Det var hvad, vi stod med i starten af 2023. Lad os se på, hvordan vi greb det an.
Koncept og løsning
Frem med muggerten – nu skulle barrieren mellem butik og webshop hamres ned
Okay, så vi startede med en stor oprydning – en af dem, Lene Beier ville være stolt af.
Vi ændrede både teknologier og generel struktur. Og så var det en god gang trial and error, til vi ramte den bedste løsning.
Da fundamentet var på plads, var det tid til det sjove:
At skabe en naturlig forbindelse mellem deres fysiske butikker og online univers.
For den var der bare ikke. Hverken i design eller funktion.
“Det var vigtigt for os at skabe synergi mellem e-handel og vores butikker”
– Michelle Morais, E-commerce manager hos Bahne
Så da e-commerne-fundamentet var på plads, rettede vi stålsat vores fokus mod det massive potentiale, Bahne havde i omnichannel.
For Bahne indebar det initiativer, som måske virker “små” (eller i hvert fald enormt naturlige) for brugeren – men som faktisk kræver rigtig meget knofedt i maskinrummet.
Noget af det, vi gjorde for at sikre sammenhæng på tværs var:
- Gavekort, som både kan indløses online og i butik
- Click and collect
- Nye farver, nye komponenter og layouts – både digitalt og fysisk for at skabe ét fuldendt univers
- Implementering af Algolia til at styre merchandising, filtrering og recommendations
“Grafikr har transformeret vores site fra at være en webshop til at være et univers. Nu er vores webshop en helt naturlig forlængelse af den helt særlige oplevelse, du får i vores butikker”.
– Michelle Morais, E-commerce manager hos Bahne
Og så vil jeg bare lige give Bahne (og os selv) et kæmpe skulderklap: Bahne er fantastiske at arbejde med, fordi de er klar på at rykke grænser – og det er for alvor sjovt at gå på arbejde, når man får lov til at udvikle en af de eneste reelle Click and collect-løsninger i verden i Shopify.
“Det har været et fælles projekt fra start til slut, så vi føler ikke, vi sidder med det alene. Vi samarbejder, og det var vigtigt for os at få netop en partner med på holdet, der var 110 procent engageret, og de har Grafikr virkelig været”.
– Michelle Morais, E-commerce manager hos Bahne
Resultatet
Et samlet univers sikrer fundament for succes på den lange… Bahne
“Da vi lancerede vores nye site, stod fundamentet endnu stærkere – og vigtigst af alt fik vi forenet vores digitale og fysiske univers”.
– Michelle Morais, E-commerce manager hos Bahne
I dag har Bahne deres helt eget dedikerede team her hos Grafikr – det letter ikke kun kommunikationen, det giver også holdet en høj kendskabsgrad til produkter, mål, strategi og udfordringer. Og som Lasse, vores Head of sales, siger, er det sådan, man skaber fundament for succes på den lange Bahne.
Helt opsummeret kan man sige:
Bahne står nu med en fuldendt oplevelse – fra butik til online, der imødekommer alt fra klodsede tommelfingre til digital natives. Og et produktsortiment på +20K.
Og nej, det var ikke nemt. Og nej, vi er overhovedet ikke færdige endnu.
Men fundamentet for alt det, vi fremover kommer til at finpudse og forbedre, er der – og så vil jeg egentlig bare anbefale dig at slå et smut forbi deres nye site.
Vi er selv enormt stolte af resultatet. Men de rosende ord overlader vi til Michelle (vi er trods alt stadig jyder).
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
GoFishing