Barons

Når lappeløsninger og beslutninger skaber en forvirrende brugeroplevelse og holder skaleringsmuligheder i fangenskab

01. Fakta

  • Kunde

    Barons

  • CMS

    Shopify

  • Website

    www.barons.dk

  • Service

    Konverteringsoptimering

  • Stiftet

    2014

  • Markeder

    Danmark, Sverige, Holland og Europa

02. Udfordringen

Vigtige detaljer kan ryge i svinget, når Barons render stærkt for at holde trit med efterspørgslen

Barons.dk har sat sig for at skabe den perfekte “business skjorte”. Visionen om at skabe en skjorte af meget høj kvalitet med hjerte for funktionelle detaljer er soleklart og det er det, stifteren Joachim Latocha, arbejder for hver eneste dag.

Før Joachim kom til os, var Barons’ webshop en sammensmeltning af et hav af forskellige elementer, ændringer og ønsker baseret på inspiration. Frem for at kigge på, hvad de helt konkrete udfordringer var, og tage gode datadrevne beslutninger, var webshoppen blevet et virvar uden en rød tråd. Det medførte ineffektive arbejdsgange og en kaotisk webshop, uden nogen egentlig struktur. Der manglede sammenhæng, en ens designlinje og nogle nye metoder for, hvordan nye implemteringer og beslutnigner skulle træffes.

Netop derfor kom Joachim til os, med ønsket om at få en strategisk samarbejdspartner, der kunne hjælpe med at bane vejen for, hvordan Barons skulle arbejde med e-commerce i fremtiden.

Det ultimative formål var først og fremmest at forbedre tallene, og samtidig skulle der skabes en rød tråd, gennem den oplevelse besøgende fik på webshoppen, så webshoppen tydeligt kunne afspejle den klare vision.

Derudover var det også vigtigt, at Barons fik en måde, hvor der nemt kunne implementeres nye elementer på tværs af lande, da Barons allerede var ude på flere markeder. Barons søgte altså en sparringspartner, der kunne udfordre og rådgive og arbejde strategisk med den fremtidige udvikling af webshoppen.

03. Koncept & Løsning

Årelang erfaring kan fjerne mange hovedpiner

Barons har engageret sig i et samarbejde, som også kendetegner mange af vores andre kunder, hvor webshoppen er blevet en del af vores CRO-program. Her handler det om at optimere konverteringsraten, så en større andel af de besøgende på Barons.dk konverterer til et køb. Det betyder samtidig, at vi har et løbende samarbejde, hvor vi er proaktive og løbende analyserer Barons’ data og giver indblik og forståelse i dataen. Joachim har forståelse for Barons’ brand, og vi for det kommercielle, efter at have løst mange lignende typer udfordringer tidligere. Derfor skaber det en god synergi for samarbejdet, der går op i en højere enhed. Med to forskellige vinkler, skaber det grundlaget for vigtige essentielle beslutninger.

Tidligere har Barons haft individuelle Shopify webshops, for hvert enkelt marked Barons var på – uden en direkte forbindelse mellem dem. De blev samtidig også udviklet individuelt, hvilket kunne blive en stor udfordring set i forhold til vedligeholdelse. Løsningen er derfor at få lagt Barons over på Grafikrs unikke workflow til internationalisering, så nye implementeringer nemt kan komme ud på tværs af lande.

Der er nu et stort fokus at give Barons indsigt i sin data og komme med forslag til at udnytte de muligheder, der ligger i dataen på bedst mulig vis. På den måde sætter vi forskellige splittests op og tester vores hypoteser af, og derefter implementerer på baggrund af det.

Barons forsideForside
Barons produktsideProduktside
Vælg pasform

05. Resultatet

Datadrevne diskussioner og beslutninger er nøgleordene

For Barons betyder det helt konkret, at der er nu findes en process for nye implementeringer, som ikke længere bliver søsat uden at være gennemtestet på forhånd, så vi med sikkerhed ved, hvad vi kan forvente af resultatet. Et konkret eksempel er, at vi udfordrede måden besøgende købte Barons skjorter; og på grund af splittesten fik vi fuld forståelse og grundlag for at implementere en meget væsentlig ændring, hvor vi gentænkte købsflowet.

Testen bekræftede i den grad vores hypotese, og det resulterede i at hele 62% af de besøgende, der landede på produktsiden, også landede i kurven. For Barons havde og har det fortsat enormt stor forretningsmæssig indflydelse, at vi nåede frem til denne finding.

Vi baserer vores hypoteser på årelang erfaring indenfor webshops og især fashion, hvor vi har set mange lignende udfordringer, og vores samarbejde med Barons baserer sig derfor også på datamæssigt synlige resultater, så samarbejdet er funderet i konkrete mål og resultater. Datadrevne diskussioner og beslutninger er nøgleordene og fremgangsmåden, vi sammen arbejder frem efter.

Skal vi snakke e-commerce? Tøv ikke med at kontakte os