ARKK Copenhagen
Effektiv kommunikation og kritiske spørgsmål er nøglen til de ekstraordinære resultater
Kunde
State of North ApS
Platform
Shopify Plus
Lanceret
2022
Branche
Fashion
Markeder
2 markeder
Type
B2C & B2B
Service
Design, Udvikling, UX, CRO
“Vi har mødt og oplevet alt for mange leverandører inden for Ecommerce i bred forstand der sælger “tom luft” eller lover guld og grønne skove. Vi har haft udfordret mange af disse leverandører, om det har været web development, online marketing eller såkaldte “eksperter” i data, til at lægge hovedet på blokken og share in på resultaterne. Det er der sjovt nok ingen der har villet og vi har set alt for mange ene og alene have fokus på at få deres retainer eller timepris ind hver måned. No more! Vi skal arbejde med partnere der har en stolthed i at levere noget for den pris de får betalt, der engagerer sig i at lave et godt stykke arbejde - det har vi 100% fundet i Grafikr, i en grad jeg ikke har set i mine 10 år som selvstændig.”
Thomas Refdahl
CEO & Co-founder
Udfordringen
I sin søgen efter en samarbejdspartner, der tør udfordre og stille spørgsmål
ARKK Copenhagen blev grundlagt af de to venner, Thomas og Kasper tilbage i 2014, der siden da har bygget på visionen om at skabe en sneaker, der er komfortabel, funktionel og designet på en måde der omfavner den skandinaviske tradition for simpelt design. ARKK Copenhagen er positioneret som et ultra stærkt skobrand online.
ARKK Copenhagen kontaktede os hos Grafikr i sin søgen efter en skarp samarbejdsparter til det mest essentielle område af hans forretning; ecommerce. Branded stod knivskarpt online og med en god vækst, men Thomas ønskede en sparringspartner, der kunne hjælpe ham til næste niveau og udfordre hans tanker, idéer og tiltag. Thomas var opgivende over for at have en leverandør, der udførte arbejdet uden at møde en holdning til om det rent faktisk også var den rigtige beslutning. Derfor var ønsket en samarbejdspartner, der turde have sit “skin in the game” og virkelig leve sig ind i hans forretning, som var det sin egen.
Det var naturligvis en væsentligt forudsætning, at vi kunne bistå ARKK Copenhagen med nødvendig viden og tung erfaring, som vi har oparbejdet over langt tid i samarbejdet med et utal af e-commerces, så vi havde belæg for at udfordre og forholde os kritisk.
Løsningen
Vigtige splittests som grundlag for datadrevne besluninger
I samarbejde med Thomas har vi lavet CRO (Conversion Rate Optimization)-aftale, hvor vi splittester, udfordrer og implementerer nye tiltag. Vi er samtidig dybt involveret i strategien om formidling af produkterne, brandet og identiteten, hvor beslutninger, tanker og idéer er uformelle og lige ud af posen. Ingen holdning eller noget spørgsmål bliver pakket ind, og det betyder, at vi har skabt et samarbejde, hvor der er plads til kritiske spørgsmål og effektiv kommunikation.
I samarbejdet er det vigtigt, at tiltagene bliver lavet med et soleklart formål, der er konkret og har et eller flere targets at blive målt på. Internt i Grafikr har alle, der er involveret i ARKK Copenhagens projekter, mødt grundlæggeren Thomas, og har fået en fornemmelse af hans vision og de elementer, der har stor betydning for ham i vores samarbejde.
Det har skabt en naturlig synergi at de, der er involverede i projekterne kan sætte spørgsmålstegn ved opgave eller formål, som i sidste ende resulterer i det bedst mulige output. Det er helt naturligt for os, da det i forvejen kendetegner måden vi arbejder på.
“Jeg sagde på mit første møde med Grafikr at vi altid skal have klare targets for de opgaver vi sætter i gang, “hvad er det vi søger at løse og hvilen procentuel forbedring er vi tilfredse med”, dette både så vi og Grafikr kan vi vurdere om vi er fede eller ej. Samtidig skaber dette et forum hvor alle kan stille sig kritiske overfor enten målet i sig selv eller måden det forsøger at blive løst på, for vi vil jo alle sammen hellere nå målet end at fejle. Jeg synes det skaber en fællesskabsånd, kunde og leverandør imellem - vi står og falder sammen!”
Thomas Refdahl
CEO & Co-founder
Resultatet
Øget konvertering og en uundværlig samarbejdspartner
For ARKK Copenhagen betyder det, at de har fået en samarbejdspartner, de bogstavelig talt kan ringe til i tide og utide. Det er underordnet om det omhandler spørgsmål til ecommerce eller som sparringspartner på den større strategi.
Thomas har i dag indsigt og er involveret i sådan en grad at han har fuld gennemsigtighed med overblikket over stadierne af opgaverne, leverancedatoer, måltargets og hvad hans ROI er, på de tiltag vi sætter i søen.
Det betyder at Thomas kender til det præcise target, hver eneste gang han bruger én krone. Det gør det langt nemmere for ham at investere og realisere de fælles mål, som vi arbejder mod. Han har med andre ord fået en partner, der tager en exceptionelt stor grad af ansvar, hvor vi committer os til nogle specifikke mål og targets og følger dem helt til dørs. Selv i tilfælde af en opstået kattepine, er Thomas involveret fordi vi kan være ligefremme og give ham indsigt.
Helt konkret har det for Thomas og ARKK Copenhagen resulteret i 13% (skrivende stund) i øget omsætning og en samarbejdspartner, der arbejder sammen med Thomas mod at nå det næste niveau i ARKK Copenhagens eventyr.
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
Noella Fashion