Camille Brinch Jewellery
Når teknologien holder kreativitet og ambitioner i lås
Kunde
Camille Brinch Jewellery
Platform
Shopify Plus
Samarbejdet siden
2019
Branche
Fashion
Markeder
Danmark og Sverige
Type
D2C
Service
Design, Udvikling, UX
Udfordringen
Camille Brinch sælger enkle og tidløse smykker med kant, som hun designer i sit helt eget smykkeværksted i hjertet af Aarhus C. Siden 2016 har Camille Brinch solgt smykker via sin Instagram og efterfølgende en webshop, men eftersom det primære fokus helt naturligt ligger i smykkeværkstedet, var der behov for en kreativ samarbejdspartner med en teknisk kunnen og skarp UI/UX-forståelse.
Og det er hér, at vi kommer ind i billedet. Camille Brinchs daværende webshop manglede både en hjemmeside, der til fulde afspejlede virksomhedens DNA, og hvor de ikke var fanget i en standard Shopify-templateløsning fyldt med irrelevante apps og scripts, som påvirkede hjemmesidens overordnede performance i negativ grad. Shopify tilbyder en masse spændende muligheder, men vil man gerne skabe skræddersyede og unikke kreationer, så kræver det en dybere teknisk indsigt og designforståelse af Shopify.
Løsningen
Målet var at skabe en webshop, som ikke lignede en klassisk smykke-webshop, men som derimod matchede brandguidelines og var i rød tråd med den følelse, som Camilles smykkeunivers skulle afspejle. I samarbejde med Camille Brinch byggede vi en ny Shopify-webshop med skræddersyet tema helt fra bunden, som overførte oplevelsen i hendes smykkeværksted og den informative service i en fysisk butik online.
Ved at fokusere på informationsgivende og flotte billeder og videoer, kunne vi skabe en personlig 1:1 oplevelse, som man kender det fra fysiske smykkebutikker og -brands. Under de enkelte produkter finder smykkeentusiasten derfor både en størrelsesguide, detaljer om smykket, tankerne bag smykket og style-inspiration, der har til formål at gøre det let og trygt at handle smykker hos Camille Brinch.
Resultater
I dag har Camille Brinch en ny hjemmeside med nyt design og unikke funktionaliteter, som alene i 2019 kørte hele 24.000 ordrer igennem. Hjemmesiden formår at indkapsle oplevelsen i en fysisk butik online – det gælder både grafisk, teknisk og designmæssigt. Camille Brinch står samtidigt i en situation, hvor de føler sig klædt ordentligt på til det udlandseventyr, som forhåbentligt venter dem i slutningen af 2020. Alt er nemlig skabt, således det er skalerbart, og vi har hjulpet og sparret med dem i forhold til parallel deployment, staging-miljøer, tracking og content-skalering via eksterne CMS’er.
Derudover har vi lavet integrationerne, således Camille Brinch nemt kan gå koderne efter i sømmene. Det betyder, at de udelukkende skal bruge os til mere avancerede tiltag, mens de selv kan facilitere helt basale tilføjelser og elementer.
1456 ordrer på 6 minutter
Ud over den nye hjemmeside med komplet nyt design, spillede vi også en mindre hovedrolle i Camille Brinchs succesfulde Black Friday. På blot 6 minutter formåede de at omsætte for 1 mio. kr., hvilket er noget, som brandet aldrig havde oplevet før. Årsagen var naturligvis virksomhedens brand og markedsføring, men i den grad også de tekniske elementer og integrationer, som vi søsatte i samarbejde med dem.
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
Minimum