Dea Kudibal
Dea Kudibal var klar til vækst - det var deres system ikke
Kunde
Dea Kudibal
Platform
Shopify Plus
Lanceret
2020
Branche
Fashion
Markeder
5 markeder
Type
D2C
Service
Design, Udvikling, CRO
Udfordringen
Ikke alle matches er made in heaven. Og det var Dea Kudibal og deres gamle webshop system et levende bevis på. Dag efter dag måtte de klappe computeren sammen velvidende, at deres webshop var fuld af uudnyttet potentiale.
Se her, hvordan vi sammen skabte så solid en grobund, at de på bare få måneder måtte opgradere til Shopify's enterprise løsning, Shopify Plus.
Dea Kudibal er et premium dansk fashion brand, der siden 2003 har skilt sig ud på markedet med deres stærke kvalitet inden for silke og print.
Men kvalitet er ikke det eneste, de brænder for hos Dea Kudibal.
De brænder også for at give deres kunder en god oplevelse.
Der var bare lige ét problem – det tog vi en snak med Michaela Ritsing om, som er Online Key Accounts & Process Optimisation Specialist hos Dea Kudibal.
“Lige inden, jeg gik på barsel, skiftede vi system – og da jeg kom tilbage et år senere, havde der været rigtig mange tekniske udfordringer.
Løsningen havde egentlig et hav af muligheder, men vi var begrænsede af, ikke at kunne selv. Vi skulle hele tiden have eksterne partnere indover, og på trods af det, fik vi aldrig helt det udtryk, vi gerne ville”.
For lige at opsummere Dea Kudibals udfordringer:
- Systemet var ikke særlig brugervenligt.
- Integrationer og plugins spillede ikke.
- De havde generelt svært ved at ramme det visuelle niveau, de drømte om.
- Der var hele tiden brug for at hive hjælp ind udefra.
Lægger man alt det sammen, bliver resultatet (cirka) det her:
For mange grå hår og for dårlige vilkår for vækst.
“Vi har fået en webshop, hvor vi er i stand til at vækste på en måde, der giver mening. Vi har sikret en fantastisk rejse for kunden – både visuelt og brugervenligt, hvor rejsen fra A til B giver mening.”
Michaela Ritsing
Online Key Accounts & Process Optimisation Specialist
Løsningen
Shopify apps, der gør livet lidt lettere
“Shopifys app-løsninger fungerer som plug and play, så du kan tage det, der fungerer – og så har du mere eller mindre en funktion, der virker med det samme.
Vi kan nemt tilføje apps, der matcher vores behov, og det betyder, at vi både er blevet mere selvhjulpne og kan reagere hurtigere. Og så gør det bare en stor forskel, at vi endelig har fået en backend, der er til at forstå – også i en travl hverdag, hvor tingene bare skal fungere”
En købsrejse, der er overskuelig og indbydende
“Vores målgruppe har nogle gange behov for lidt mere hjælp, og derfor er det essentielt for os, at vi formår at tage vores kunder i hånden og give dem en overskuelig og fornuftig købsoplevelse – men vi kan se, at vores kundehenvendelser er faldet, mens konverteringen er steget.
Så selvom det hele selvfølgelig hænger sammen, og vi gør rigtig mange andre ting, kunne vi med det samme se, at vi fik mange flere klik, og det vidner om en købsrejse og et visuelt udtryk, der giver mening”.
Support og service – også søndag aften
“Det tiltalte os, at vi kunne få noget god support hos Shopify, og vi vækstede så hurtigt, at vi på kort tid kom over på Shopify+, hvor der er service og support 24/7. Det vil sige, at hvis man sidder med noget, der haster, kan man altid få fat på nogen.
Og så betyder det også rigtig meget for os, at Grafikr er så tilgængelige. Man føler sig mødt, og man kan altid komme i kontakt med dem og få hjælp. Det er et trygt samarbejde, hvor vi kan stille alt fra lavpraktiske spørgsmål til komplekser ønsker”.
Resultater
Omsætning
10%stigning i omsætning
AOV
11%stigning i AOV
Tilbagevendende kunder
18% stigning i tilbagevendende kunder
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
Basic Apparel