Fusion
Det var aldrig målet at lave et perfekt website fra starten
Kunde
Fusion ApS
Platform
Shopify Plus
Lanceret
2023
Branche
Lifestyle
Markeder
4 markeder
Type
B2C & B2B
Service
Design, Udvikling, UX, CRO
“ Vi bruger Grafikr til at vælge rigtigt første gang i stedet for at implementere i øst og vest. De har leveret over hele linjen, og vi har været rigtig glade for dem fra start til slut. Vi vil være den gode samarbejdspartner, og vi er meget bevidste om vores eget ansvar i den sammenhæng. Grobunden for et godt samarbejde er gensidig respekt – og vi glæder os til at fortsætte det gode samarbejde, vi har fået stablet på benene med Grafikr.”
Troels Vest Jensen
CMO hos Fusion
Udfordringen
FUSION ville udfordres – og så var de mere end klar til at skifte til et system med mere selvstændighed
Da FUSION rakte ud til os, følte de sig begrænsede i deres eget arbejde med webshoppen, og så havde de et ønske om at ryste design-posen.
Det vil sige, vi havde 2 primære fokuspunkter:
Større intern brugervenlighed
“Planen for at skifte over til Shopify 2.0 var at gøre os mere selvstændige på dagligdagsarbejde. Vi har selv en baggrund fra e-commerce, så vi havde også nogle klare idéer til, hvordan det skulle løses. Og der må vi bare sige, at det har Grafikr forvaltet rigtigt godt, for vi har fået en fed løsning med stor fleksibilitet”.
– Troels Vest Jensen, CMO hos Fusion
Nytænkning af både brugeroplevelse og design på deres webshop
“Der bliver taget en beslutning om, at der skal ske noget nyt. Vi var allerede glade brugere af Shopify, og selvom vi havde et godt forhold til vores samarbejdspartner, opsøgte vi Grafikr, fordi vi gerne ville udfordres på e-handelstankegangen. Og vi ville gerne have et bureau, som kunne byde ind med stor erfaring fra andre kunder”.
– Troels Vest Jensen, CMO hos Fusion
Summa summarum: Der var brug for en samarbejdspartner, der kunne både udfordre, inspirere og byde ind med erfaring.
Heldigvis blev vi hurtigt enige om, hvordan vi skulle nå i mål – og med ren sportsmentalitet lagde vi sammen en plan. En plan, som (i hvert fald uden de helt store bump på vejen) blev fulgt til punkt og prikke.
For at dvæle lidt ved sportsmetaforerne: Alle parter havde deres ‘eyes on the prize’.
Løsningen
Det var aldrig planen, vi skulle nå helt i mål før lancering
Hos FUSION kommer der ikke nye designs hvert kvartal.
I stedet forbedrer de på de klassiske styles, de har. Og den tilgang har også fyldt rigtig meget i vores arbejde med deres webshop.
For FUSION var det aldrig meningen, at deres hjemmeside skulle spille 110%, før den gik i luften.
Som Troels selv siger det:
“Det kan hele tiden blive bedre.”
Nu skal du høre, hvorfor den strategi slet ikke er så dum:
Vi lancerede sitet, da det var på linje med deres eksisterende side – i hvert fald funktionsmæssigt.
Og vi må bare sige…
Troels har fat i noget her.
Det, vi gjorde med FUSION, giver faktisk rigtig god mening. Ikke nødvendigvis for alle – men idéen om at droppe lanceringsangsten og simpelthen bare anerkende, at arbejdet med et website aldrig bliver færdigt kan spare dig for mange grå hår.
Og du er meget bedre stillet, fordi du har reel og sammenlignelig data at arbejde ud fra.
Udover mangel på galoperende lanceringsangst, arbejdede vi også med:
- At flytte kommunikationen derhen, hvor det faktisk gav mening
- At de hos FUSION nemt skulle kunne arbejde med sitet
- Hurtigere loadtider
- Nemmere navigation
- At skære inde til benet og skrotte alt unødigt
“Målet har aldrig været at lave et perfekt website fra starten, og vi lod os ikke holde tilbage af lanceringsangst og den der tanke om at “alt skal spille”. Vi har haft en linje, der har sagt, at når vi følte, vi var på samme niveau som vores eksisterende website, så lancerer vi. På den måde kunne vi fra dag til dag tage over på det gamle website og bygge videre på noget, der var markant federe end det, vi havde.”
Troels Vest Jensen
CMO hos Fusion
Resultatet
Mindre klassisk e-commerce – mere bevidst, branddrevet og bokssprængende
Relanceringen var aldrig med henblik på at opnå et kæmpe salgsboost.
Faktisk næsten tværtimod.
For FUSION var det en stor prioritet at skabe et mere branddrevet univers, så ingen af dem havde regnet med, at det nye site skulle generere mere salg. Det var simpelthen ikke det, der var det primære fokus.
Måske du allerede har gættet, hvad der faktisk skete?
45% stigning i konverteringsrate.
Og så er spørgsmålet:
Er raten steget på trods af eller på grund af, de har turdet at tænke anderledes?
Der er i hvert fald noget her, der er værd at tænke over.
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
Barons