Ny webshop og genopfriskning af et ikonisk brand

GoFishing

Ny webshop og genopfriskning af et ikonisk brand

Se siden

Kunde

GoFishing

Platform

Shopify

Lanceret

2024

Branche

Lifestyle

Markeder

1 marked

Type

B2C

Service

Visuel identitet, Design, Udvikling, UX, CRO

Go Fishings nye logo lavet af Grafikr

Udfordringen

Go Fishing har med fysisk butik rådgivet passionerede lystfiskere igennem 35 år. I butikken har varemærket altid været en bred viden om faget, materialerne og selvfølgelig den gode pris.

De var låst i en uddateret digital løsning, som ikke opfyldte deres ønske om fleksibilitet og høj performance, og samtidig var tiden løbet fra deres visuelle udtryk. Vores opgave var at bringe Go Fishings varemærke ind på en fleksibel og moderne digital platform, i visuelle rammer som er friske, tilstedeværende og personlige. Der skulle være fokus på den gode rådgivning, men også en salgskonverterende brugerflade.

Fra start af gik Grafikr til opgaven i tæt dialog med Go Fishing, for at sikre forankring af deres nye visuelle tone hos deres brugere, såvel som internt hos deres medarbejdere. Igennem flere iterative faser fandt vi i fællesskab frem til deres nye visuelle udtryk, som rummer en masse personlighed og kant, men samtidig rummer små referencer til det gamle udtryk. Inspirationen kom fra naturen og kulturen omkring fiskeri i Danmark. Farverne er f.eks. en refleksion af vandspejlet ved solopgang, mens vandringene stadig bølger fra fisken i logoet.

Herefter satte vi gang i design og udvikling af deres nye webshop, med stort fokus på fleksibilitet. Webshoppen er bygget på en bred værktøjskasse af sektioner, som kan modificeres kraftigt, og således sikrer vi at Go Fishing hurtigt og effektivt kan skalere deres løsning og imødekomme de mange skiftende sæsoner med frisk og relevant content.

farve variationer af GoFishings nye logo

Logo & identitet

Det nye logo tager sit udspring fra Go Fishings logo gennem mange år. Sådan fastholder vi genkendelsen og respekten for Go Fishings lange historie, men tillader os selv også at skue fremad.

Både bomærke og skrift bærer tydelige visuelle paralleller til foregående, men er blevet strammet op og gjort mere menneskelig.

Med rentegningen af logoet, har vi søgt at ramme et klassisk outdoor udtryk, der omfavner det naturlige og vilde, og som samtidig holder sig moderne og aktuel.

Vi har skelet til den etablerede branche og søgte at ramme et udtryk som gør, at Go Fishing hører blandt – men også skiller sig ud

Go Fishing logo animation
Nye rustikke ikoner til GoFishing

Farver

Når solen bryder vandspejlet ved solopgang og igen ved solnedgang, finder du lystfiskeren ved søen, åen, molen eller på havnen – klar til endnu en fangst.

Netop farvespillet mellem vandfladens blå nuancer, brudt af solen rødgule skær, skaber fundamentet for GoFishings farveunivers

GoFishing farver: blå og rød
Nuancer af GoFishings nye farver

Typografi

To typografier danner rammerne for Go Fishing kommunikation og formidling. De er valgt på baggrund af deres distinktive særpræg og relation til det maritime.

De sikrer samspil med fiskeriets historie og skuer samtidig fremad, med sit moderne udtryk og form.

Gelica og Manrope er GoFishings nye typografier
Teksten: Din fiskeekspert gennem 35

Koncept og løsning

Hvordan kan vi sætte fagligheden i spil og samtidig hjælpen kunden på vej med det rigtige valg?

Indlagte anbefalinger i kollektioner, hvor fagmandens fremhævede produkter får lov at stå frem. Dette giver brugeren et hurtigt overblik over hvilke produkter, Go Fishing særligt ønsker at anbefale

Enkelte produkter kan beriges med ekspertens bud på fordele og ulemper ved det givne produkt. Dette giver brugeren en ærlig og redelig udlægning af et produkts egenskaber


Nyt webdesign i Shopify for GoFishing
Ekspertvurdering-element på den nye side til GoFishing

Brugerflade med fokus på brugervenlighed og salg

Overalt på webshoppen har der været fokus på nem adgang og overskuelighed. Vi fokuseret på tydelig og tilgængelig søgning og mulighed for at have et stort antal navigationer hurtigt tilgængeligt.

Der bruges visuelle elementer, der trækker paralleller til fiskeriet. Dette medvirker til at skabe en faglig og “nørdet” tone of voice, der iscenesætter Go Fishing som den faglige fiskeriekspert.

Vi gør i øvrigt brug gamification til at drive salg. F.eks. opfordres brugerne til at købe for minimum 500 kr og således opnå gratis fragt. Undervejs i købsoplevelsen kan brugerne ajourføre sig om hvor lang vej, der er til gratis frag

Design af heading til ny webshop for GoFishing
Design af nyt website GoFishing
Mobilt design til GoFishing
Storytelling-elementer til GoFihing ny hjemmeside
Brug af nye GoFishing ikoner
Patrick Koo Madsen
Christoffer Bjørnsen
Nikolaj Krogh Kjær-Rasmussen

Holdet der tog idéen til virkelighed