I fodsporene af 30 års succes: Green Comforts vej til bedre e-commerce

Green Comfort

I fodsporene af 30 års succes: Green Comforts vej til bedre e-commerce

Se siden

Kunde

Green Comfort A/S

Platform

Shopify Plus

Lanceret

2024

Branche

Fashion

Markeder

2 markeder

Udfordringen

Vi kender alle til udtrykket om Skomagerens børn…

Og lige netop det udtryk, passer meget godt til Green Comfort og deres daværende webshop.

Green Comfort har med 30 års lang erfaring specialiseret sig i at lave fodtøj af højeste kvalitet, som fokuserer på komfort og fødders sundhed, men deres digitale salgskanal afspejlede ikke kvaliteten eller værdierne.

Og når man som Green Comfort har gået længe nok rundt i hullede sko, så begynder drømmetænkningen at opstå.

På listen af drømme og ønsker stod der bl.a. følgende:

  • Ambitiøs vækstunderstøttelse: Et Content Management System (CMS) der kan understøtte Green Comforts omfattende vækststrategi.
  • Systemintegration: Nem integration med Green Comforts eksisterende systemer.
  • Æstetisk appel: En smukt designet webshop, der afspejler brandets værdier og kvaliteten af produkterne.
  • Forbedring af konverteringsraten: Målet var at øge konverteringsraten med 50-80%.
  • SEO: En teknisk robust webshop til at understøtte SEO-strategier.
  • Brugerengagement: En platform, der inspirerer og engagerer kunderne.
  • Operationel fleksibilitet: At give e-commerce teamet fleksibiliteten til at lave opdateringer uden at skulle have fat i en udvikler for hver lille ændring.

Koncept og løsning

Green Comfort træder ind i den nye fremtid med kundeklub og loyalitet øverst på agendaen

Green Comfort har fået en webshop, som afspejler virksomhedens brandværdier og matcher de kvalitetsprodukter, som de sælger.

Vi hos GRAFIKR har designet og udviklet alt fra bunden og slutresultatet er tilpasset en ældre målgruppe, som vi oplever højt engagement fra på den nye Shopify løsning.

Highlights:

  • Forbedret kundeklub: Integration med Yotpo for at håndtere kundeklub, der tillader yderligere kundeoplysninger som køn, skostørrelse og fødselsdato. Dette gjorde det muligt for Green Comfort at personalisere markedsføringen og tilbyde fødselsdagsgaver til kundeklubmedlemmerne
  • Opsalg: Fokus på opsalgs-produkter på produktsiderne, hvilket gjorde det nemmere for kunderne at købe plejeprodukter og øger AOV for Green Comfort.

Resultatet

I fodsporene af succes: 30 års jubilæum, forbedret brandpræsentation og store vækstplaner

Den fremadstormende skovirksomhed har allerede taget godt hul på et nyt kapitel i den digitale historie, men missionen er fortsat den samme, som den var for 30 år siden: At bidrage til den generelle velvære, dine fødder fortjener.

Og missionen kan nu komme endnu mere udover landets grænser, da den nye Shopify løsning er robust nok og gearet til at kunne understøtte Green Comfort ambitiøse vækstplaner.

Kasper Nørbæk
Allan Bay Andersen
Tobias Mønster Madsen

Holdet der tog idéen til virkelighed