I fodsporene af 30 års succes: Green Comforts vej til bedre e-commerce

Green Comfort

I fodsporene af 30 års succes: Green Comforts vej til bedre e-commerce

Se siden

Kunde

Green Comfort A/S

Platform

Shopify Plus

Lanceret

2024

Branche

Fashion

Markeder

2 markeder

Udfordringen

Vi kender alle til udtrykket om Skomagerens børn…

Og lige netop det udtryk, passer meget godt til Green Comfort og deres daværende webshop.

Green Comfort har med 30 års lang erfaring specialiseret sig i at lave fodtøj af højeste kvalitet, som fokuserer på komfort og fødders sundhed, men deres digitale salgskanal afspejlede ikke kvaliteten eller værdierne.

Og når man som Green Comfort har gået længe nok rundt i hullede sko, så begynder drømmetænkningen at opstå.

På listen af drømme og ønsker stod der bl.a. følgende:

  • Ambitiøs vækstunderstøttelse: Et CMS der kan understøtte vores omfattende vækststrategi
  • Systemintegration: Nem integration med vores eksisterende systemer
  • Æstetisk appel: En smukt designet webshop, der afspejler vores værdier og kvaliteten af produkterne
  • Forbedring af konverteringsraten: Målet var at øge konverteringsraten med 50-80%.
  • SEO: En teknisk robust webshop til at understøtte SEO-strategier.
  • Brugerengagement: En platform, der inspirerer og engagerer kunderne.
  • Operationel fleksibilitet: Fleksibilitet og frihed

Samarbejdet har været glimrende. Eventuelle bump på vejen er blevet løst til UG, og vi er meget tilfredse med det slutprodukt, vi endte med. Vores projektleder har fra start været proaktiv og meget forstående for vores forretning og de krav, vi kom med. Vi er alle meget tilfredse med resultatet og har ikke fortrudt valget af Grafikr en eneste gang. De største og bedste anbefalinger fra os.

Casper Benjamin Holm

Casper Benjamin Holm

E-commerce Manager, Green Comfort

Koncept og løsning

Green Comfort træder ind i den nye fremtid med kundeklub og loyalitet øverst på agendaen

Green Comfort har fået en webshop, som afspejler virksomhedens brandværdier og matcher de kvalitetsprodukter, som de sælger.

Vi hos GRAFIKR har designet og udviklet alt fra bunden og slutresultatet er tilpasset en ældre målgruppe, som vi oplever højt engagement fra på den nye Shopify løsning.

Highlights:

Forbedret kundeklub: Integration med Yotpo for at håndtere kundeklub, der tillader yderligere kundeoplysninger som køn, skostørrelse og fødselsdato. Dette gjorde det muligt for Green Comfort at personalisere markedsføringen og tilbyde fødselsdagsgaver til kundeklubmedlemmerne

Opsalg: Fokus på opsalgs-produkter på produktsiderne, hvilket gjorde det nemmere for kunderne at købe plejeprodukter og øger AOV for Green Comfort.

Resultatet

I fodsporene af succes: 30 års jubilæum, forbedret brandpræsentation og store vækstplaner

Den fremadstormende skovirksomhed har allerede taget godt hul på et nyt kapitel i den digitale historie, men missionen er fortsat den samme, som den var for 30 år siden: At bidrage til den generelle velvære, dine fødder fortjener.

Og missionen kan nu komme endnu mere udover landets grænser, da den nye Shopify løsning er robust nok og gearet til at kunne understøtte Green Comfort ambitiøse vækstplaner.

Vi valgte at samarbejde med Grafikr, da vi efter dialog med flere bureauer, havde den bedst mavefornemmelse med det valg. For mig var det vigtigt at finde en partner, som kunne hjælpe os med at løfte det designmæssige til nye højder, samtidig med at vi fik en webshop, som ville kunne flytte os fremad på væksteventyr, vi står overfor.

Casper Benjamin Holm

Casper Benjamin Holm

E-commerce Manager, Green Comfort

Kasper Nørbæk
Allan Bay Andersen
Tobias Mønster Madsen

Holdet der tog idéen til virkelighed