Fra offline til online: Fabrikeret til digital vækst

Minimum

Fra offline til online: Fabrikeret til digital vækst

Se siden

Kunde

Minimum

Platform

Shopify Plus

Lanceret

2021

Branche

Fashion

Markeder

5 markeder

Type

D2C

Service

Udvikling

Der er flere årsager til at vi valgte en Shopify løsning. For det første har vi haft behov for at stå på et stærk fundament, der bare fungerer. Det betyder at vi kan frigive interne ressourcer til optimering og drift af vores shops. Dernæst har Shopify vist sig stærke inden for fashion branchen.

Anders Talbo Dahl

Anders Talbo Dahl

Digital & Ecommerce Manager, Minimum

Udfordringen

Minimum startede med en enkelt butik i Aarhus tilbage i 1997, og har siden da udviklet sig til et internationalt modebrand, der opererer i Danmark, Tyskland, Europa, Frankrig og Holland. Skandinavisk design er et af kendetegnene for det velkendte fashion brand.

Det primære fokus har tidligere ligget på B2B, hvor salg til butikker har udgjort en stor del af omsætningen. De online ambitioner er dog ikke at tage fejl af, og Minimum kom til os med ønsket om at udvikle sit digitale forretningsområde, og blive rustet til fremtidig vækst gennem egen B2C webshop.

Minimum havde i forvejen en e-commerce løsning i TigerCMS, der omfattede en dansk og en international webshop med levering til alle EU-lande, men det satte sine begrænsninger for yderligere tilpasning af de enkelte markeder og Minimum havde et ønske om at komme på en mere skalerbar platform, hvor valget faldt på Shopify.

Løsningen

Ønsket om muligheden for lokalisering af webshops var tydeligt - noget vi ser hos mange af de større brands vi arbejder med - for at kunne understøtte sine hovedmarkeder som Tyskland, Holland og Frankrig.

Løsningen blev at flytte Minimum over på en Shopify Plus løsning, hvor vi har udviklet individuelle shops til hvert enkelt marked. Det har betydet, at minimum nu har fået omfattende sprogversionering, lokale betalingsløsninger, lokal kundeservice, tilpassede fragtaftaler, og lokalsproget digital annoncering.

Resultatet

Nu kan der nemt skabes nye shops til nye markeder – det handler udelukkende om, hvornår content til de lokale webshops kan være klar. Der er altså ikke nogle tekniske hindringer for Minimums yderligere ekspansion.
Samtidig står de nu med et stærkt og agilt ecommerce setup, hvor udvikling af nye features og integrationer er en hurtigere proces end hidtil. Det har samtidig frigivet ressourcer internt til optimering og drift af minimums webshops.

Efter skiftet til Shopify, har minimum oplevet en stigende konverteringsrate og omsætning online. Det har været mest tydeligt på Minimums udenlandske webshops, hvor indsatsen for lokalisering har været markant.
Særligt kombinationen af tilpassede betalingsløsninger og sprogversionering, har i høj grad været med til at påvirke omsætningen positivt.

Erik Holflod Jeppesen
Thomas Aggerholm
Nikolaj Krogh Kjær-Rasmussen
Christian Vingborg Dahl
Christoffer Bjørnsen

Holdet der tog idéen til virkelighed