Klædt på til vækst med Shopify (Fra Magento til Shopify)

Noella Fashion

Klædt på til vækst med Shopify (Fra Magento til Shopify)

Se siden

Kunde

Noella Fashion

Platform

Shopify

Samarbejde siden

2019

Branche

Fashion

Markeder

6 markeder

Type

D2C

Service

Design, Udvikling, UX, Rådgivning

Udfordringen

Fra Magento til Shopify; når driftsikkerhed er afgørende

Noella Fashion er et dansk tøj univers for kvinder, der siden 2016 har designet elegant tøj med et twist. Tøjet er kendetegnet ved en flot ribstruktur, smukke mønstre og anderledes farver, der er inspireret af skandinavisk minimalisme uden begrænsninger. Noella Fashion havde brug for råd og vejledning i valget om enten at opgradere fra den daværende Magento 1 til Magento 2 eller tage et spring over i en Shopify-løsning. Dette var årsagen til Noella Fashion tog fat i os.

Da vi stiftede bekendtskab med Noella Fashion for første gang, ønskede de først og fremmest hjælp til overvejelserne om valget af CMS, da Magento 1 ikke længere supporteres og inden længe ville blive outdated. Det betød, at de enten skulle starte fuldstændig fra bunden på Magento 2 eller skifte helt til Shopify - et tvunget skifte som har været en nødvendighed for mange webshops siden Magento 2 blev udgivet.

En stor udfordring med den daværende løsning i Magento 1 var at platformen, uafhængigt at mængden af trafik, havde crashet 2 gange i løbet af 3 uger. Det kunne have fået betydelige konsekvenser for omsætningen på nærtstående mærkedage som Black Friday og julesalget - en risiko Noella ikke ville løbe.

Ydermere var et vigtigt element for Noella at få en løsning, der var nem at udvide på tværs af lande. Noella Fashion var nemlig allerede til stede i 3 lande, men ønskede muligheden for kunne ekspandere til flere på en effektiv og simpel måde.

Løsningen

Løsningen blev en custom løsning i Shopify og komplet redesign af webshoppen. Vi har skabt den nye webshop ved hjælp af vores eget workflow, hvor vi centralt og meget nemt kan lave ændringer uanset om en ændring skal være gældende for ét eller flere markeder.

Webshoppen afspejler nu brandets identitet med et minimalistisk skandinavisk design og en række kernefunktioner, der i sidste ende leverer en markant anderledes købsoplevelse for de besøgende på webshoppen. Kombinationen af en klog søgefunktion og et “Shop the look” element har givet produktsiderne et signifikant løft til næste niveau, som nu appellerer til de besøgende på webshoppen.

Derudover har skiftet til Shopify åbnet op for en række tekniske muligheder, der gør det nemt at kunne integrere til 3. parts softwares. Blandt andre har Noella fået implementeret et system, der præsenterer produktforslag for den individuelle besøgende baseret på tidligere købsmønster. Det er en betydelig forskel for Noella at være i Shopify, der tydeligt er e-commerce minded og konstant udvikles efter at give mere frihed for merchants til at drive webshop. Nu er webshoppen klar til vækst på de store dage med en komplet driftsikker løsning i Shopify.

Erik Holflod Jeppesen
Anders Bo Sivgaard Henriksen

Holdet der tog idéen til virkelighed