Noella Fashion
Klædt på til vækst med Shopify (Fra Magento til Shopify)
Kunde
Noella Fashion
Platform
Shopify
Samarbejde siden
2019
Branche
Fashion
Markeder
6 markeder
Type
D2C
Service
Design, Udvikling, UX, Rådgivning
Udfordringen
Fra Magento til Shopify; når driftsikkerhed er afgørende
Noella Fashion er et dansk tøj univers for kvinder, der siden 2016 har designet elegant tøj med et twist. Tøjet er kendetegnet ved en flot ribstruktur, smukke mønstre og anderledes farver, der er inspireret af skandinavisk minimalisme uden begrænsninger. Noella Fashion havde brug for råd og vejledning i valget om enten at opgradere fra den daværende Magento 1 til Magento 2 eller tage et spring over i en Shopify-løsning. Dette var årsagen til Noella Fashion tog fat i os.
Da vi stiftede bekendtskab med Noella Fashion for første gang, ønskede de først og fremmest hjælp til overvejelserne om valget af CMS, da Magento 1 ikke længere supporteres og inden længe ville blive outdated. Det betød, at de enten skulle starte fuldstændig fra bunden på Magento 2 eller skifte helt til Shopify - et tvunget skifte som har været en nødvendighed for mange webshops siden Magento 2 blev udgivet.
En stor udfordring med den daværende løsning i Magento 1 var at platformen, uafhængigt at mængden af trafik, havde crashet 2 gange i løbet af 3 uger. Det kunne have fået betydelige konsekvenser for omsætningen på nærtstående mærkedage som Black Friday og julesalget - en risiko Noella ikke ville løbe.
Ydermere var et vigtigt element for Noella at få en løsning, der var nem at udvide på tværs af lande. Noella Fashion var nemlig allerede til stede i 3 lande, men ønskede muligheden for kunne ekspandere til flere på en effektiv og simpel måde.
Løsningen
Løsningen blev en custom løsning i Shopify og komplet redesign af webshoppen. Vi har skabt den nye webshop ved hjælp af vores eget workflow, hvor vi centralt og meget nemt kan lave ændringer uanset om en ændring skal være gældende for ét eller flere markeder.
Webshoppen afspejler nu brandets identitet med et minimalistisk skandinavisk design og en række kernefunktioner, der i sidste ende leverer en markant anderledes købsoplevelse for de besøgende på webshoppen. Kombinationen af en klog søgefunktion og et “Shop the look” element har givet produktsiderne et signifikant løft til næste niveau, som nu appellerer til de besøgende på webshoppen.
Derudover har skiftet til Shopify åbnet op for en række tekniske muligheder, der gør det nemt at kunne integrere til 3. parts softwares. Blandt andre har Noella fået implementeret et system, der præsenterer produktforslag for den individuelle besøgende baseret på tidligere købsmønster. Det er en betydelig forskel for Noella at være i Shopify, der tydeligt er e-commerce minded og konstant udvikles efter at give mere frihed for merchants til at drive webshop. Nu er webshoppen klar til vækst på de store dage med en komplet driftsikker løsning i Shopify.
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
Fusion