Når vækstambitioner og teknologi skal gå hånd i hånd

Shaping New Tomorrow

Når vækstambitioner og teknologi skal gå hånd i hånd

Se siden

Kunde

Shaping New Tomorrow

Platform

Shopify Plus

Lanceret

2022

Branche

Fashion

Markeder

6 markeder

Type

D2C

Services

Design, Udvikling, UX, CRO, Strategi, Rådgivning

Udfordringen

Hvordan styrkes digitalt salg og købsoplevelser globalt?

Det er ikke første gang, at SNT og Grafikr krydser hinandens veje. Tilbage i 2018 leverede vi en webshop med en unik Shopify Plus-løsning, som både matchede Shaping New Tomorrows globale vækstplaner og brand-DNA til perfektion. Denne gang var projektet og processen dog anderledes.

Det var nemlig os, som tog fat i Shaping New Tomorrow, da en ny teknologi var tilgængelig. En teknologi, som kunne simplificere og strømline alle processer online. Fokus i vores redesign var derfor i højere grad på procesoptimering i stedet for performance-optimering, således Shaping New Tomorrow blev endnu bedre klædt på til deres store udlandseventyr.

Koncept og løsning

Et datadrevet redesign med fokus på sømløs funktionalitet

Shaping New Tomorrow har i den grad haft vind i sejlene, og drømmen om at dominere det internationale ready-to-wear-modebillede er blot vokset. Selvom de i 2018 fik udviklet en moderne og skalerbar webshop, var der stadig UI- og UX-processer, der kunne optimeres, så risici for fejl blev minimeret gevaldigt, og købsoplevelsen blev øget.

I stedet for at Shaping New Tomorrow skulle håndtere deres internationale webshops separat og med individuelle koder, synkroniserede vi koderne på tværs af lande, hvilket gør det langt nemmere at vedligeholde. Der blev samtidigt sorteret ud i bunkevis af kode gennem scraping, så webshoppen fik et mere enkelt og stramt kode-setup. Simplicity is key – akkurat som med Shaping New Tomorrows design!

I takt med at Shaping New Tomorrow steg i popularitet og skød til tops, opstod der også et naturligt behov for at udvide produktsortimentet, og derfor gjorde vi det bl.a. nemt at oprette flere produktkategorier, så de hurtigt kan skalere deres produktsortiment. Der blev ligeledes lavet væsentlige justeringer på kundeservice-fronten, og den komplette redesign og ombygning har sparet administrationstid på webshoppen for både interne og eksterne aktører.

Resultatet

Shaping New Tomorrow 2.0 – Klædt på til digital vækst

Da vi lavede version 1.0 af Shaping New Tomorrows hjemmeside, blev den lavet med udgangspunkt i brandets ønsker og flere valg blev taget på baggrund af mavefornemmelser. Version 2.0 er derimod bygget med udgangspunkt i data, og der har i højere grad været et fokus på at strømline interne og eksterne processer i stedet for performanceoptimering.

Shaping New Tomorrow har fået et komplet redesign, som er optimeret efter at effektivisere købsoplevelser, brugeradfærd, administrationsprocesser, den overordnede onlineperformance og opskalering til nye markeder. På under én dag kan de kopiere samtlige koder til nye lande og dermed skalere lynhurtigt, når behovet opstår. Det betyder, at det nu handler om, hvor hurtigt Shaping New Tomorrow kan lægge korrekt indhold ind på siden, end hvornår vi kan oprette og klargøre en ny webshop på et nyt marked.

Brandet har fået en langt mere brugervenlig webshop på både kunde- og administrationsfronten, og det primære fokus har været på at fejlsikre webshoppen og gøre den nemmere at bruge for begge parter. Brugeroplevelsen er alt i alt løftet markant, hvilket har affødt positive gevinster som bl.a. højere konverteringsrater, hurtig og nem skalering af produktsortimentet samt bedre kundeservice.

Selvom version 2.0 står lige så skarpt som brandets design, kan der stadig være behov for justeringer og support undervejs. Derfor står vi klar til at fjerne unødvendig kode og strukturere webshoppen, så Shaping New Tomorrow kan holde helt samme performanceniveau som i version 1.0.

Magnus Lyngsø
Anders Bo Sivgaard Henriksen
Anders Hagbard Søgaard
Kiranan Luxmy

Holdet der tog idéen til virkelighed