Nyt fundament sikrer fremtidig vækst - Skabt på rekordtid

Skagen Clothing

Nyt fundament sikrer fremtidig vækst - Skabt på rekordtid

Se siden

Kunde

Skagen Clothing

Platform

Shopify Plus

Lanceret

2024

Branche

Fashion

Markeder

6 markeder

Type

D2C

Service

Design, Udvikling, UX, Rådgivning

Vi skulle have en ny webshop og ønskede ikke at gå på kompromis med vores primære salgskanal. Vi begyndte at afsøge markedet og fandt frem til et par forskellige bureauer. Dog kunne vi hurtigt mærke, hvem der var de bedste og hvem vi følte os mest trygge ved, nemlig GRAFIKR. Vi kunne ikke forestille os nogle andre, som ville være et bedre match til et Skandinavisk livsstils-fashionbrand som os. Med den erfaring som GRAFIKR har, var det en nem beslutning.

Thomas Melgaard

Thomas Melgaard

Stifter og medejer

Udfordringen

Hvis du har scrollet på TikTok eller Instagram for nylig, er der en stor sandsynlighed for, at du er stødt på det hurtigvoksende modebrand, Skagen Clothing. På blot få år har de skabt et anerkendt brand med imponerende vækstkurver.

Men når væksten og potentialet er stort, er det også en påmindelse om, at højhuset kun kan blive så højt, som fundamentet tillader. I dette tilfælde var det nemlig på tide med en stor oprydning for Skagen Clothing – en oprydning, som Lene Beier ville have været stolt af.

Under motorhjelmen gemte der sig nemlig et virvar af diverse apps og gammel kode, hvilket resulterede i unødvendig meget vedligeholdelse og svære opdateringer. Desuden afspejlede deres daværende hjemmeside slet ikke Skagen Clothings brandidentitet, hvilket gjorde det til en topprioritet at få rettet op på.

Løsningen

Med udsigter til Skagen Clothings højsæson i foråret var det altafgørende, at den nye webshop stod klar inden da. Vi lovede at levere på rekordtid – og selvfølgelig holdt vi vores løfte. I en yderst effektiv designfase og en efterfølgende udviklingsfase kunne vi gå fra idé til et færdig slutresultat på blot tre måneder.

82% af alle besøgende hos Skagen Clothing bruger en smartphone, og størstedelen af konverteringerne sker her. Med en målgruppe bestående af Gen Z, blev designet særligt tilpasset mobile enheder med fokus på enkelhed og minimalisme. Skagen Clothing’s DNA skinner igennem deres billede- og videomateriale, hvilket webshoppen er bygget til at fremhæve.

Fundamentet blev genopbygget fra bunden med fokus på fleksibilitet og frihed for Skagen Clothing, så de ikke længere er afhængige af forskellige “page builder”-apps, hvilket resulterede i en renere og mere simpel kodebase, som har en positiv effekt på web performance.

Jeg er super godt tilfreds med GRAFIKR og vores nye webshop. Vi har haft et tæt og vel-eksekverende samarbejde og GRAFIKR er rigtig dygtige til at svare med det samme, når vi kontakter dem. Derudover er der blevet eksekveret rigtig hurtigt på de forskellige opgaver og projekter, hvilket vi sætter stor pris på, da vi derfor kunne lancere inden den skarpe deadline.

Thomas Melgaard

Thomas Melgaard

Stifter og medejer

Resultatet

Skagen Clothing er nu online med en ny Shopify Plus løsning, der ikke kun afspejler deres brand og DNA, men også er klar til deres ambitioner om at blive Skandinaviens største fashion brand. Vi har sikret, at det tekniske fundament ikke bliver en hindring for deres vækst.

Highlights fra Skagen Clothings webshop

  • “Se tøjet på”-videoer i bedste “User Generated Content”-stil på produktsiderne
  • “Størrelses indikator” på produktet, som minimerer returneringer
  • Opsalgs-sektion i kurven for at øge den gennemsnitlige ordreværdi
  • “Du er kun x. kr fra at opnå fri fragt”-indikator i kurven
  • Logo-animation i headeren, når der scrolles op
  • Antal-indikator på menupunkterne ved hover-effekt
  • Nem filtering af størrelse, produkttype mv. på kategorisiderne
Magnus Lyngsø
Nikolaj Krogh Kjær-Rasmussen
Carsten Andersen

Holdet der tog idéen til virkelighed