Sådan blev en engangsaffære til et fast samarbejde

Vibholm

Sådan blev en engangsaffære til et fast samarbejde

Se siden

Kunde

Vibholm

Platform

Shopify Plus

Samarbejde siden

2022

Type

D2C

Branche

Fashion og livstil

Du kender historien om haren og skildpadden – men kender du historien om Grafikr og Vibholm?

Udfordringen

Da vi startede vores samarbejde med Vibholm, var opgaven afgrænset:

Vibholm var vokset ud af deres daværende løsning, og de følte sig begrænset i features og af platformen generelt. Så vores opgave var at udarbejde en storsælgende Shopify-webshop, der kunne rumme deres ambitioner.

Men i den her case er det faktisk hverken vilde resultater, features eller flytningen til Shopify, vi kommer til at fokusere på.

Vi plejer at beskrive os selv som ærlige jyder – og de ord sætter vi handling bag nu, hvor du får den hudærlige fortælling om et samarbejdes op- og nedture.

For da vi launchede første version af Vibholms webshop, gik det ikke ligefrem, som vi havde håbet.

Koncept og løsning

Fra fejlslagne mavefornemmelser til reelle data og holdbare løsninger

Da Vibholms nye webshop gik i luften, skete der noget, der bare ikke må ske:

Salget udeblev.

Av.

Men her er der faktisk en enormt vigtig pointe, som ofte går tabt i jagten på resultater 👇

De reelle data får vi først, når vi præsenterer en webshop for de besøgende

Design er baseret på erfaring, knowhow og…

Mavefornemmelse.

Så når vi, ligesom i Vibholms tilfælde, oplever, at noget ikke performer 10/10, er der kun én ting at gøre:

Vi må smide fløjlshandskerne, dykke ned i det og begynde at rette til, mens vi bliver klogere og klogere, fordi vi får mere og mere data.

Vibholm havde været igennem en hel masse i løbet af det år, og rigtig meget var gået skævt med hjemmesiden – blandt andet, at vi i første omgang fik leveret en hjemmeside af Grafikr, hvor vi ikke fik solgt nogle varer overhovedet. Men Grafikr har altid været klar til at smide det, de har i hænderne og finde en løsning - så det var slet ikke oppe at vende, hvorvidt vi skulle skifte til en anden samarbejdspartner.

Anders Talbo Dahl

Anders Talbo Dahl

Digital Director hos Vibholm

Vibholm Shopify

Det er her, historien om haren og skildpadden kommer ind i billedet

Du kender garanteret historien, men her er et hurtigt oprids:

Hare og skildpadde skal løbe om kap. Hare er fra start en sikker vinder. Hare føler sig overlegen, så hare tager en lur. Skildpadde vinder.

Eller som Tina Dickow synger det:

Sometimes the fastest way to get there is to go slow.

Det, vi prøver at sige:

Arbejdet med din webshop bliver aldrig færdigt.

Der er altid plads til forbedring, og det er ikke altid, man rammer bullseye første gang – selvfølgelig har vi vores erfaring med at udvikle +200 webshops i Shopify at trække på, men det er ikke os, der bestemmer, hvornår noget er en succes.

Det er de besøgende.

Selvom vi kan synes, vores design-idéer er fuldstændig geniale, nytter det ikke noget, hvis de besøgende ikke ender med at svinge dankortet.

Fordi vi har et fast, månedligt samarbejde, kender Grafikr vores mål, omsætning og retning. Det betyder, at de bedre kan byde ind med idéer – også uopfordret. De har hånden på kogepladen i forhold til at vækste vores forretning.

Anders Talbo Dahl

Anders Talbo Dahl

Digital Director hos Vibholm

I dag har vi et fast samarbejde, hvor vi selv har hånden på kogepladen

I dag har vi et fast samarbejde, og vi udvider, forbedrer og bygger hele tiden på – og som Anders Talbo Dahl så fint formulerer det, har vi hos Grafikr også “hånden på kogepladen”. 

Det betyder helt konkret, at vi deles om alt fra de gode idéer til eksekvering, succes og fiaskoer.


3 ting, du skal vide om vores samarbejde med Vibholm

1) Vibholm ligger i dag på en Shopify Plus-løsning med fire landespecifikke webshops (DK, SE, DE og EU).

2) Efter den første knap-så-succesfulde-launch, har vi arbejdet meget på at ramme designet til Vibholms målgruppe. Vores primære fokus var nem navigation, skarp søgefunktion og let tilgængeligt filter.

3) Vibholm tænker rigtig meget på omnichannel, og noget af det sidste, vi har været i gang med at implementere, er en “click & collect”-løsning, der binder butikkerne sammen med webshoppen, så det bliver ét samlet univers.

Resultater

Pagespeed

38%Forbedring af pagespeed

Konverteringsrate

76% stigning i konverteringsrate

AOV

6% forbedring af average order value

Jeg vil anbefale Grafikr, fordi de er stærke til at eksekvere. Nogle gange kan man møde bureauer, hvor det hele bliver meget teoretisk og fortænkt, og så har man en masse fine ord på papiret, men det bliver bare aldrig ført ud i livet. Vores samarbejde med Grafikr er dejligt jordnært og lavpraktisk – så de løsninger og idéer, vi sammen kommer frem til, bliver eksekveret og implementeret.

Anders Talbo Dahl

Anders Talbo Dahl

Digital Director hos Vibholm

Anders Bo Sivgaard Henriksen
Magnus Lyngsø
Kiranan Luxmy

Holdet der tog idéen til virkelighed