Skall Studio
Fra begrænsninger til muligheder: Sådan banede vi vejen for vækst
Skall Studio
Skall Studio
Platform
Shopify Plus
Samarbejdet siden
2021
Branche
Fashion
Markeder
5 Markeder
Type
D2C
Service
Design, Udvikling, Rådgivning
Udfordringen
Skall Studio blev grundlagt i 2014 af søstrene Julie og Marie Skall – længe før bæredygtighed blev et centralt begreb i modebranchen. Søstrene Skall prioriterer integritet i alle aspekter af produktionen, naturlige og bæredygtige materialer og tidsløse styles. Derfor er Skall Studio kendt som et brand med stærke værdier.
Fordi Skall Studios har så veletableret brand identitet, er det essentielt at være i konstant udvikling, mens de samtidig er tro mod deres værdier. Her er produkter af højeste kvalitet, designet til den holdbare garderobe, hvor "mindre er mere" og godt håndværk værdsættes højt.
Deres daværende webshop afspejlede dog slet ikke dette fokus på kvalitet og håndværk. Den var bygget på et rodet og forældet tema med mange lappeløsninger. Det gjorde hele brugeroplevelsen uinspirerende og svær at navigere. Platformen gjorde det umuligt for Skall Studios’ kreative team at udvikle og tilpasse indholdet, hvor der hverken var sammenhæng eller fleksibilitet.
De populære “Skall Letters” og begrænsede muligheder for at opsætte unikke landing pages som udgjorde det daværende setup var blevet en reel hæmsko for brandets vækst og kreative udtryk.
Løsningen
I tæt samarbejde med Skall Studios’ creative director indledte vi en designproces, hvor nøgleordene var minimalisme og frihed. Vi valgte bevidst at inkorporere små skrifttyper og et minimalistisk brug af knapper, derved blev det visuelle materiale sat i centrum.
Selvom webshoppen nu fremstår enkel og elegant, gemmer der sig bag facaden en avanceret “content builder,” som gør det muligt for Skall Studio at skabe inspirerende landing pages med et redaktionelt udtryk.
Resultatet
I dag er Skall Studios e-commerce team selvkørende, da den fleksible Shopify-løsning giver dem friheden til at udgive inspirerende “Skall Letters” og skræddersyede landing pages, som afspejler brandets værdier og visuelle udtryk.
Den nye webshop giver brugerne en meget bedre oplevelse, herunder:
- Forbedringen af pagespeed
- Logisk filter
- Navigation.
Clerk.io er integreret via API, hvor brugerne får personaliserede produktanbefalinger og en bedre søgning, mens SPY Systems (ERP) sikrer effektiv lagerstyring og synkronisering.
En “Back in stock”-funktion fra Klaviyo giver kunder besked når populære varer er tilbage på lager, hvilket styrker både kundeloyalitet og service.
Den opgraderede platform har løftet Skall Studios brand digitalt og skabt en helhedsoplevelse, der fremhæver deres værdier, online brand identitet og understøtter vækst.
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
Le Klint