Konverteringsoptimering
Ønsker du at få mere ud af din trafik? Konverteringsoptimering (CRO) er én af de nemmeste veje til mere vækst.
Udvalgte brands, som stoler på os
Konverteringsoptimering
Hvad er konverteringsoptimering (CRO)?
Når vi taler om konverteringsoptimering, fokuserer vi på at få endnu flere af de besøgende på en webshop til at udføre en ønsket handling - typisk en disciplin, som har direkte afledt effekt på din omsætning.
Ved effektiv konverteringsoptimering maksimerer vi værdien af din online markedsføring, fordi den hjælper dig med at udnytte den trafik, du tiltrækker til dit site, til fulde. Med andre ord, du stopper med at spilde markedsføringskroner.
Sådan arbejder vi med konverteringsoptimering
Vores tilgang til konverteringsoptimering har altid været holistisk, hvor vi skal skabe en langsigtet og bæredygtig vækst. Vi tror ikke på, at der findes nogle "quick fixes" ved f.eks. at gøre en knap grøn: CRO er langt mere end at opsætte en række splittests.
CRO skal implementeres med respekt for brandets DNA og med en langsigtet strategi for øje, hvor vi opnår "rentes rente"-effekten. Først kræver det, at vi får en fælles forståelse for brugernes adfærd: Uden denne forståelse, vil vi risikere at spilde energi på splittests, som ikke giver resultater.
Datadrevet CRO
Mavefornemmelser og følelser kan være farlige, når vi taler om konverteringsoptimering. De skal dog ikke pakkes helt væk, fordi vi skal respekterer brandet, men det vigtigste er at kigge ind i dataen og tallene. Baseret på data, laver vi dybdegående analyser, som skal afklare, hvad brugerne ønsker, hvordan vi bedst kan servere det og hvor på webshoppen, det skal foregå. Det munder ud i en række hypoteser og efterfølgende splittests.
Vores metoder til CRO
Arbejdet med konverteringsoptimering kan gribes an med forskellige værktøjer og på forskellige måder. Herunder er der et udpluk af de forskellige metoder, som vi har god erfaring med.
CRO-analyse
Vores dybdegående CRO-analyse undersøger brugeradfærd på din webshop for at forstå, hvem dine kunder er, hvor de falder fra, og hvorfor det sker. Vi bruger både kvantitative data og kvalitative indsigter for at identificere specifikke problemområder. Dette giver os en klar forståelse af, hvor vi kan sætte ind for at maksimere din konverteringsrate.
CRO-strategi
Med udgangspunkt i vores analyser udvikler vi en konkret CRO-strategi skræddersyet til din webshop. Vi præsenterer optimeringsforslag og hypoteser, som vi prioriterer i fællesskab efter både effekt og implementeringsomkostninger. Ved at lægge en god strategi sikrer vi, at du får mest muligt ud af din investering og opnår hurtige og målbare forbedringer.
Wireframes
Når strategien er på plads, hjælper vi med at omsætte den til virkelighed. Vi designer wireframes og layoutforslag i en interaktiv prototype i Figma, der både forbedrer brugeroplevelsen og understøtter dine forretningsmål. Vi sørger for, at optimeringerne er visuelt i tråd med dit brands DNA og nemme at implementere.
A/B splittest
Vi gennemfører systematisk A/B splittesting via Convert.com, hvor vi tester forskellige løsninger på din webshop for at se, hvad der skaber den bedste performance. Med vores data-drevne tilgang kan vi præcist måle, hvilken version der leverer de bedste resultater og dermed sikre, at du altid arbejder med den mest effektive løsning.
Tracking
Vi sikrer, at dit tracking-setup er præcist og fuldstændigt. Det betyder, at du kan stole på dine data og få klar indsigt i, hvordan brugerne interagerer med din webshop. Ved at validere din tracking sørger vi for, at alle vigtige metrics bliver målt korrekt, så du kan optimere effektivt og basere beslutninger på præcise data.
Rapportering
Vi leverer løbende rapportering om testresultaterne og den generelle performance på din webshop. Vores rapporter giver dig dyb indsigt i, hvordan dine optimeringer påvirker konverteringsraten og hvor der fortsat er potentiale for forbedring. På den måde kan du hele tiden følge udviklingen i dine resultater.
“Jeg vil anbefale Grafikr, fordi de er stærke til at eksekvere. Nogle gange kan man møde bureauer, hvor det hele bliver meget teoretisk og fortænkt, og så har man en masse fine ord på papiret, men det bliver bare aldrig ført ud i livet. Vores samarbejde med Grafikr er dejligt jordnært og lavpraktisk – så de løsninger og idéer, vi sammen kommer frem til, bliver eksekveret og implementeret.””
Anders Talbo Dahl
Vibholm