Nichba

Dansk designsucces smeder mens jernet er varmt

Nichba

01. Fakta

  • Kunde

    NICHBA

  • CMS

    Shopify

  • Website

    www.nichba.dk

  • Service

    Udvikling af ny webshop

  • Stiftet

    2016

  • Markeder

    Danmark, Tyskland og Europa

02. Udfordringen

Når det tekniske setup kommer på tværs af stålsatte ambitioner

NICHBA er den danske designvirksomhed, som ånder for arkitektonisk renhed, enkle linjer og rene silhuetter. De pulverlakerede stålmøbler har i dag slået igennem på den internationale møbelscene.

NICHBAs tidligere webshop var både ustabil og havde en upålidelig tracking. Det gjorde det til en famlen i blinde, at finde hoved og hale i, hvilke markedsføringstiltag, der reelt konverterede besøgende. Det resulterede i et spildt markedsføringskroner.

Samtidig var det en udfordring, at bogføringen hverken skete korrekt eller var automatiseret – og det gav grobund for unødvendigt administrativt arbejde.

Den tidligere webshop fungerede som én samlet side med dertilhørende forskellige sproglag. Det betød, at det ikke var muligt at skelne mellem, hvorvidt en subscriber til nyhedsbrevet var på dansk, tysk eller engelsk.

På den gamle webshop kom NICHBAs produkter på ingen måde til sin ret. Der manglede respekt for selve brande og det tydeligt stilrene udtryk i møblerne.

Samtidig havde fokus tidligere været på forhandlere over hele verden, men nu var tiden blevet moden til at lægge sig i selen og få sat skub i det store potentiale, der ventede online.

03. Koncept & Løsning

Opbrud med gamle systemer og implementering af nye driftssikre løsninger

Løsningen for NICHBA blev som det første at bryde op med det ellers sammensmeltede WooCommerce webshop og skifte til Shopify, hvor webshoppen blev delt op i 3 individuelle markeder.

Lageret blev smedet sammen på tværs af alle markeder gennem en IEX integration til e-conomic, og der blev opsat en Klaviyo integration.

Gennem hele løsningen blev der tænkt i hurtig performance af alle sites, og der er blevet integreret videoer, som skaber stemning, og giver et retvisende udtryk for den oplevelse af et NICHBA møbel.

Rent funktionelt er der skabt overblik på tværs af kategorier, gennem en nem og overskuelig navigation, der skaber plads til at fordybe sig i NICHBA-universet.

  • “Grafikr viste sig hurtigt at være den helt rigtige partner og vores høje forventninger om at skabe en mindeværdig e-commerce oplevelse med brug af blandt andet AR-teknologi, blev finpudset og optimeret med hjælp fra en af deres yderst kyndige digitale designere.


    NICHBA står nu skarpere end nogensinde før og med en samarbejdspartner i Grafikr, som vi ved, er med os hele vejen.”

    Frederik Moellegaard

    Frederik Møllegaard

    Head of Marketing, NICHBA
Nichba forsideForside
Nichba produktsideProduktside
augmented realityAR: Placer møblet i dit eget hjem

05. Resultatet

Sikker migrering og optimal kundeoplevelse er startskuddet til en fortsat vækstrejse

Resultatet er blevet en sikker migrering fra den tidligere WooComerce-løsning, hvor vi har stået for redirects, og samtidig har skulle sikre at alle kunder og data blev flyttet med over, uden noget gik tabt.

NICHBA har nu 3D filer, som gør, at man kan se et produkt i 360 grader, og samtidig vise det i sit eget hjem ved hjælp af AR, så besøgende har endnu lettere ved at tage en købsbeslutning.

 

 

Det har skabt overblik over deres 3 hovedmarkeder; Danmark, Tyskland og internationalt, og de dertilhørende sprog, som subscribers skal modtage newsletters på. Med et driftsstabilt site et velfungerende setup i backend, er NICHBA rustet til at kunne håndtere den yderligere vækst, som de står over for.

  • “Nichba er nu gearet til nemt at kunne skalere og vi har fået en samarbejdspartner i Grafikr, som kan supportere os i vores vækst.

    Vi har fået en ro i maven angående driften af vores webshop og vi kan nu målrette vores energi på andre vigtige projekter.

    Vores produkter bliver nu præsenteret på en måde, der lever op til vores høje forventninger og vores univers skinner igennem.

    Den nye webshop har betydet at vores besøgende nu bruger 133% længere tid på vores side og går på opdagelse i vores univers.”

    Frederik Moellegaard

    Frederik Møllegaard

    Head of Marketing, NICHBA
Shopify Augmented Reality
  • “NICHBA's nye digitale univers skaber præcis den oplevelse vi har drømt om, når vi skal inspirere potentielle nye kunder.

    Brandet og hvert enkelt produkt præsenteres nu på en måde, der lever op til vores ambitioner og det har på kort tid bidraget til en imponerende vækst i konverteringsraten.”

    Niklas Bruun

    Niklas Bruun

    (Nichba's Paid Social Partner), NB Digital ApS

Vil du tale med en af vores specialister?