Easis
En migrering til fremtidens e-commerce platform
EASIS
EASIS
Platform
Shopify
Lanceret
2024
Branche
Fødevarer
Markeder
4 Markeder
Type
D2C
Service
Design, Udvikling, Migration
Udfordringen
Hos EASIS vidste man godt, at guleroden aldrig bliver lige så populær som chokoladebaren – men måske findes der et midterpunkt? Et sted, hvor man kan være på kur og stadig nyde det, der normalt betragtes som usundt?
Denne tankegang grundlagde EASIS i 1993, men blev også fundamentet for samarbejdet mellem EASIS og GRAFIKR.
EASIS kontaktede os i 2023, med et ønske om at skifte deres tidligere platform, MCB.cloud, ud med Shopify. Den gamle platform krævede nemlig omfattende manuelle ændringer for hver ny kampagne, hvilket gjorde den daglige drift både tung og ineffektiv. Målet var at effektivisere og automatisere den daglige drift, så teamet kunne bruge mere tid på udvikling frem for vedligeholdelse.
EASIS vidste godt, at det ikke ville være så simpelt som at trykke på en enkelt knap. Men den rette løsning kunne vi finde i det perfekte midterpunkt mellem funktionalitet og fleksibilitet.
Løsningen
Vi tog udgangspunkt i et Shopify-tema, men som projektet skred frem, tilføjede vi så mange tilpasninger, at temaet i dag er nærmest uigenkendeligt – skræddersyet til EASIS’ behov.
Med de nye funktioner kan EASIS nu blandt andet selv:
- Regulere bannere, priser og billeder, så webshoppen let kan tilpasses til kampagner.
- Udnytte en applikation i Shopify til prisregulering, der har fjernet en betydelig del af det manuelle arbejde.
En af de mest værdifulde forbedringer er muligheden for at tidsstyre forsidens billeder, , bannere, sektioner og priser. Det betyder, at kampagner kan planlægges og opsættes på forhånd, så de ligger planlagt klar til offentliggørelse - så er der tid til andre vigtige opgaver!
Resultatet
EASIS har nu en webshop, der er langt mere brugervenlig og fleksibel. Den er nem at navigere rundt på. Deres webshop engagerer brugerne til at udforske deres kæmpe univers.
Med de nye funktioner kan de selv regulere indholdet, mens automatiseringer har reduceret det manuelle arbejde betydeligt. De aktuelle kampagner er ikke til at tage fejl af. Dertil er planlægningen af kommende kampagner blevet langt mere overskuelig, hvilket har givet EASIS en enorm tidsbesparelse. En webshop der kan vokse med dem.
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
Puori