Fra forskning til forståelse: Sådan gør Puori deres dokumentation enkel og visuel

Puori

Fra forskning til forståelse: Sådan gør Puori deres dokumentation enkel og visuel

Se siden

Puori

Puori

Platform

Shopify Plus

Samarbejdet siden

2021

Branche

Health

Markeder

6

Type

DTC & B2B

Service

Design, udvikling

Udfordringen

Du kan ikke vinde kampen fra bænken

Dommeren har altid ret – også når han tager fejl. Det samme kan siges om webshopbrugere. Hvis webshoppen ikke spiller efter målgruppens regler, scorer den ingen mål.

Det var måske en lidt søgt metafor for at sige, at hvis en webshop ikke er designet til den specifikke målgruppe, kan det ses på konverteringsraten.

Men lad os se, hvor mange flere fodboldjokes jeg kan flette ind i en case om kosttilskud.

Det var præcis denne udfordring, Puori stod overfor i 2021. Derfor scoutede de os til holdet. Deres ambition om at ligge i toppen af ligaen inden for kosttilskud krævede en webshop, der matchede brandets høje standarder og tiltrak deres målgruppe.

Puori blev grundlagt af Oliver Amdrup-Chamby og Julius Heslet med en mission om at tilbyde kosttilskud, der matcher en sund livsstil og seriøs træning. Brandet drives af idealisme og et ønske om at levere rene, transparente og suveræne produkter.

Ingen træning, ingen triumfer.Derfor har Puori, gennem utallige tests, arbejdet deres produkter op til det niveau, de har i dag. Hvert produkt testes grundigt og tredjepartsgodkendes for mere end 200 forurenende stoffer, herunder tungmetaller, pesticider og BPA.

Men disse stærke værdier og unikke egenskaber kom ikke tydeligt nok frem på deres tidligere webshop. Samtidig manglede platformen funktionalitet, der gjorde det let for Puoris team at vedligeholde siden.


Løsningen

Det havde været lidt en udebanekamp for Puori, når det gjaldt apps og koder.

Puoris gamle setup havde sine begrænsninger, men ved at gentænke platformen skabte vi en løsning, der både opfyldte deres tekniske og æstetiske krav.

Vi gjorde det lettere at vedligeholde og forbedre brugeroplevelsen ved at:

  • Integrere abonnementstilbud og enkeltkøb på samme produktside, så brugerne let kan sammenligne mulighederne.
  • Skabe en stærk informationsstruktur, der fremhæver både produkternes fordele og brandets historie, hvilket styrker Puoris digitale identitet.
  • Sikre et klart og æstetisk layout, der balancerer information og brugervenlighed, så ingen bliver tabt i detaljer.

Alt blev designet med fokus på Puoris specifikke målgruppe, så webshoppen nu fremstår både professionel og intuitiv.


Resultatet

Puoris webshop er i dag langt mere funktionel og intuitiv. Informationsstrukturen er nu klar og brugervenlig, hvilket gør det nemmere for brugerne at navigere på siden. Den forbedrede kundeoplevelse har allerede resulteret i en højere konverteringsrate.

Samtidig er platformen blevet langt enklere at vedligeholde for Puoris e-commerce-team, hvilket frigiver tid til andre opgaver. Det er bare lidt federe, når vi spiller hinanden gode.

Vigtigst af alt har det gode samarbejde med Puori gjort det tydeligt, at der ikke var brug for udskiftninger inden 2. halvleg. Den konstruktive sparring, der er blevet opbygget gennem mindre opgaver, gør, at Puori nu kan påbegynde en komplet genopbygning af hele platformen – med fuld tillid til Grafikr.

Når webshoppen igen står for tur til en opgradering i 2025, går Puori til opgaven med Grafikr i hånden.

Jeg talte ni halvdårlige fodboldjokes, men man kan ikke vinde hver gang. (Okay, det var den sidste.)


Nikolaj Krogh Kjær-Rasmussen
Christian Vingborg Dahl
Magnus Lyngsø

Holdet der tog idéen til virkelighed