Dermalogica
Integration af en stærk B2C- og dedikeret B2B-oplevelse blev nøglen til en bedre webshop
Kunde
Dermalogica
Platform
Shopify Plus
Lanceret
2024
Branche
Beauty
Markeder
International
Type
B2C & B2B
Service
Design, Udvikling, B2B, Migration
Udfordringen
Dermalogica, den globalt anerkendte hudplejeproducent, kontaktede os med ønsket om at give deres webshop et ansigtsløft, der matcher deres brandidentitet: moderne, enkel og professionel. Deres tidligere platform i DynamicWeb kunne ikke længere give liv til ambitionerne om både en stærk B2C- og dedikeret B2B-oplevelse, hvilket skabte behovet for en opgradering. En migration til Shopify var altså det vigtigste næste step.
Dermalogica havde brug for en Shopify-løsning, som ikke blot skulle indfri de sanseoplevelser, kendt fra deres hudpleje, men også give plads til at tilføje skræddersyede funktioner, der ville understøtte forretningen på tværs af målgrupper. Dertil var det væsentligt for projektet at sikre en enkel og effektiv oplevelse for alle brugere, og at Dermalogicas team blev oplært i at arbejde med Shopify-platformens værdifulde funktioner.
Løsningen
For at sikre hurtigere “time to market” tog vi udgangspunkt i et Shopify-tema, der afspejlede Dermalogicas professionelle og moderne udtryk.
Vores opsætning af webshoppen havde fokus på en kombination af en elegant og enkel æstetik, hvor vi ville skabe en intuitiv brugerrejse. For at understøtte Dermalogicas salgsstrategi etablerede vi en særskilt B2B-webshop, der gør det muligt at effektivt servicere både private kunder og forhandlere.
Derudover udviklede vi en række skræddersyede funktioner, der opfylder de ønsker Dermalogicas havde:
- Loyalitetsprogram / Optjening af bonuspoint: Funktion tillader brugere at logge ind, vælge deres foretrukne klinik og optjene bonuspoint for hver ordre. Disse point styrker kundeloyaliteten samtidig med relationen til klinikkerne, da disse point kan bruges til behandlinger. Bonuspointene giver en synlig fordel, idet pointene der kan optjenes allerede vises på produktsiderne.
- Hudpleje-rutine vejledning: Rækkefølgen i en hudplejerutine er afgørende, og netop derfor skabte vi en funktion, der demonstrerer produktanvendelsen trin for trin på produktsiderne, for at sammensætte den bedste salgsoplevelse.
Resultatet
Dermalogica har implementeret Shopify-platformens funktioner, som den aktive ingrediens i deres nye hjemmeside. Et stort skridt mod en mere personlig og aktiv kundeoplevelse, der styrker brandidentiteten og giver en helt ny glød til deres hjemmeside.
Det understøtter deres vision om en moderne, professionel online tilstedeværelse. Nyt billedmateriale og et visuelt stærkt design bringer brandet til live på en måde, der styrker båndet til de trofaste kunder og samtidig appellerer til nye
Den nye Shopify-platform gør det let for Dermalogica at imødekomme både B2C- og B2B-kunder og giver e-commerce teamet evnerne og fleksibiliteten til selv at administrere og optimere webshoppen. Den forbedrede brugeroplevelse sikrer, at kunderne nemt kan finde produkter og nærliggende klinikker eller forhandlere, samtidig med at de inspireres til selv at opleve effekten Dermalogicas eksklusive sortiment.
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
Bahne