Vuffeli
Visdommen fra en gammel hund, udseendet fra en hvalp
Vuffeli
Vuffeli
Platform
Shopify
Samarbejdet siden
2021
Branche
Lifestyle
Markeder
Danmark
Type
D2C
Service
Design, Rådgivning
Udfordringen
Kan en gammel hund lære nye tricks?
Vuffeli har gennem mange år været en trofast kunde, siden vi første gang, i 2021, gav deres webshop en makeover. Men med en eksponentiel vækst i både interesse og salg blev det tydeligt, at deres webshop igen trængte til et løft for at følge med udviklingen.
Vuffeli charmerede de fleste, da de trådte ind i Løvens Hule med tre søde hunde og deres innovative koncept: hundemad på abonnement. Vuffeli startede som et næringsrigt alternativ til populær hundemad, men er nu blevet et helt fællesskab.
Dog var visse dele af Vuffelis webshop løbet fra dem. Især deres selvbetjeningsløsning trængte til en opgradering, da den var bygget internt på en måde, der gjorde siden tidskrævende at opdatere og vedligeholde.
Derudover stod Vuffeli med en udfordring: de havde to separate sider, som de ønskede at samle under én samlet løsning. De tilbyder både abonnementer og engangskøb af de samme produkter, og opdelingen af de samme produkter til forskellige priser, skabte mangel på overblik blandt kunderne. Derfor var der behov for at samle begge muligheder under én produktside for at skabe en mere intuitiv og brugervenlig oplevelse, hvor priser kunne sammenlignes.
Løsningen
Det var en stor opgave, men vi samlede begge sider i én webshop, så kunderne nu kan se alle prislogikker – både for abonnementer og engangskøb – på samme produktside. Det gør det muligt for brugerne at sammenligne tilbuddene og træffe en informeret beslutning, hvilket forbedrer den samlede brugeroplevelse.
Derudover designede vi en ny, optimeret selvbetjeningsløsning og et loyalitetsprogram, der matcher Vuffelis behov. Det nye design understøtter en engagerende købsrejse og skaber højere konverteringsrater, da kunderne præsenteres for alle relevante tilbud i en overskuelig og intuitiv struktur.
Vuffelis webshop har nu fået samme gode behandling, som de hunde der spiser deres mad, og deres loyale kunder kan nu langt mere simpelt navigere det magiske univers
Resultatet
Den opgraderede hjemmeside er nu både mere intuitiv og overskuelig. Den nye platform kombinerer et livligt design med en stærk informationsstruktur, der gør webshoppen langt mere brugerorienteret. Kunderne kan nemt navigere på siden og finde de produkter, de søger, samtidig med at de forskellige tilbud præsenteres tydeligt.
Det nye design sikrer en forbedret købsoplevelse, hvor brugervenligheden løfter konverteringsraterne og bidrager til en stærkere forbindelse mellem Vuffeli og deres kunder. Med denne opgradering er Vuffeli klar til at tage deres vækst til næste niveau – uden at gå på kompromis med hverken brugeroplevelse eller deres charmerende koncept.
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
Skall Studio