Pedestal
Med ambitionerne sat på en piedestal, kræver det knofedt at nå derop
Kunde
Pedestal
Platform
Shopify Plus
Lanceret
2021
Branche
Lifestyle
Markeder
8 markeder
Type
B2B & B2C
Services
Design, Udvikling, Rådgivning, Strategi, CRO
“Vi har anvendt Grafikr i forbindelse med lancering og løbende optimering af vores webshops. Der har fra starten af samarbejdet altid været en god dialog og super sparring at hente - ikke bare i forhold til de ændringer, der skulle laves af deres dygtige udviklere - men ved alt, der rører sig i relation til Shopify. Grafikr er altid proaktive i sine løsningsforslag til de problemer, vi har mødt. I en travl hverdag er det en skøn sikkerhed at have, at Grafikr aldrig er mere end ét kald væk.”
Gustav Mariegaard
Marketing hos Pedestal
Udfordringen
Strategi og eksekvering tænkt ind fra start
Pedestal er en nyere dansk designvirksomhed, der for alvor så dagens lys i starten af 2021, hvor de lancerede sin danske webshop.
Med et slogan, der lyder: “Don’t hide your tv. Put it on a pedestal”, har Pedestal lavet tv-standere, med et design som skal anses som værende et møbel, der får plads i indretningen i de skandinaviske hjem.
Pedestal har fra start haft en ambitiøs vækstplan, og ledte efter en partner, der kunne hjælpe med at lægge og eksekvere en strategi for Pedestals åbning i Tyskland. Dette både på et højere strategisk niveau, men også rent funktionelt.
Teamet bag Pedestal havde hørt om os fra andre ambitiøse brands, og beslutningen om et samarbejde blev hurtigt søsat.
Koncept og løsning
Når driften skal fungere som smurt, og give de bedste forudsætninger for succes
Overordnet faldt valget og løsningen på Shopify, da Pedestal havde behov for et CMS, der var nemt at navigere rundt i. Det var et vigtigt parameter, at det skulle være let tilgængeligt og forståeligt for alle, så både drift, e-com og lager kunne fungere som smurt og skabe en effektiv og sømløs arbejdsgang.
Med Pedestals aggressive vækstplan er én webshop hurtigt blevet til 3, hvor Pedestal ønskede en lokal tilpasset webshop til det tyske marked, og én til at dække resten af det europæiske marked.
Løsningen har mundet ud i et tæt samarbejde, hvor vi har stået for at rådgive og lægge strategien for den tyske webshop, så den imødekommer det tyske markeds krav til betalingsløsninger, social proof og tilpasninger lokalt.
Vi har stået for implementeringen af “Href Lang”, som hjælper Google med at forstå, at der er tale om 3 webshops, der tilhører hvert sit land. Det giver både en bedre brugeroplevelse og styrker SEO.
I opbygningen har vi også haft et særligt stort fokus på at indtænke mersalg, ved at købe accessories på hovedprodukterne. Altsammen med tanke på at det skal være nemt for besøgende at købe et soundbar-beslag eller en hylde, der passer til produktet.
Ligeledes er der arbejdet aktivt med Augemented Reality, som giver kunderne mulighed for at se produkterne i sit hjem, inden tager en beslutning om køb.
Resultatet
Klar til at nå internationale højder
Resultatet er først og fremmest blevet 3 færdige webshops, der dækker det danske, tyske og europæiske marked. Pedestal har efterfølgende oplevet en fordobling i deres salg fra juni til august, og en konverteringsrate, der er knap 8x højere nu, end den var i begyndelsen.
Derudover er SEO-placeringerne forbedret, og Pedestals webshops afspejler visuelt DNA’et, og bidrager til at strømline brandet.
Vi hjælper med udvikling af de landespecifikke webshops, strukturering af CMS, og fortsat optimering på de igangværende sider med konverterings-venlige tiltag i forskellige former.
Men Pedestal er langt fra færdige her. Fremtidsudsigterne byder nemlig på fortsat ekspansion og løbende optimering af igangværende landing-pages.
“Fremtidsudsigterne for Pedestal byder på fortsat ekspansion og optimering af igangværende webshops. Her hjælper Grafikr med udvikling af landespecifikke webshops, strukturering af CMS og fortsat optimering på de igangværende sider med konverteringsvenlige tiltag i forskellige former.”
Gustav Mariegaard
Marketing hos Pedestal
Holdet der tog idéen til virkelighed
Næste case study
Shaping New Tomorrow