Øget basket size hos BYIC

E-commerce | 3 minutters læsning

Af Erik Holflod Jeppesen – Partner hos Grafikr ApS

1. oktober, 2018

Hvordan gør vi den daglige drift nemmere når vi har en webshop? Hvordan sætter vi fokus på konverteringsoptimering?

Med afsæt i disse spørgsmål trykkede Grafikr og BYIC hinanden i hånden og indledte et håbefuldt samarbejde mod at gøre BYIC’S webshop mere brugervenlig samt transformere flere besøgende til købere.

Instagram var startskuddet for BYIC

Tilbage i 2015 begyndte Astrid, partner i BYIC at sælge forskellige armbånd på Instagram. Salget tog pludselig fart og flere og flere efterspurgte hendes smykker. Den positive efterspørgsel mundede ud i en webshop. Webshoppen fik navnet BYIC og sammen med Martin Windelborg begyndte Astrid også at importere tøj.

Hos BYIC sættes kunderne i første række og her går de konsekvent efter at følge de nyeste tendenser, hvor de henter deres største inspiration fra bybilledet og de sociale medier. BYICs priser ligger på niveau med Bestseller og Sister Points.

I dag kan du finde et stort udvalg af både tøj og smykker på deres webshop. Det er dog deres bikerjakker, bodystockings og bomber-jakker, der er de mest populære produkter blandt deres kunder.

BYICs mission er at fuldende enhver piges garderobe med deres unikke udvalg af både tøj og accessories.
Med over 27.000 følgere på Instagram og 15.000 følgere på Facebook, har BYIC fået skabt sig en loyal og engageret kundeskare.

Velkommen til Shopify – Ny skalerbar platform

I slutningen af 2017 ønskede Martin en webshop, der  kunne håndtere det øget antal salg og med mulighed for at gøre den daglig drift nemmere. Martin besluttede sig for, at skifte deres daværende CMS ud og ønskede at rykke over til Shopify.

Shopify er en hosted løsning, hvor du som webshopejer ikke behøver at bekymre dig om vedligeholdelse, opdateringer, nedetid og langsomme loadtider.

Derfor tog Martin kontakt til webbureauet Grafikr, som er certificerede Shopify eksperter.

“Vi fokuserer løbende på konverteringsoptimering på vores webshop og ønsker også at  forbedre brugeroplevelsen. Vi valgte Grafikr, fordi de altid går et ekstra skridt for kunden og er super kreative.

Derudover er vi glade for deres datadrevne tilgang til at udvikle webshops, hvor der løbende bliver testet forskellige funktioner og layouts for at ende med det bedste resultat.”
– Martin Windelborg, ejer & stifer af BYIC

Grafikr sørgede for at udvikle webshoppen i Shopify og implementere alle de nødvendige funktioner, som Grafikr anbefalede og som Martin ønskede, heriblandt stod ViaBills Pricetag højt på ønskelisten.

Udover ViaBills PriceTag er følgende opgaver også blevet varetaget: 

  • Opsætning af menu m. dropdown
  • Design, udvikling og optimering af ny kurv
  • Løbende optimering af webshoppens konvertering på baggrund af indsamlet data
  • Responsive optimeringer 

BYIC har oplevet en stigning i deres ordrer fra ViaBill på 60,59%, efter Grafikr har implementeret ViaBills

PriceTag sætter fokus på konverteringsoptimering

BYIC har et stærkt fokus på konverteringsoptimering.  De arbejder dagligt samt månedligt på at øge deres konvertering yderligere med forskellige indsatser.  I den forbindelse stod vi at implementere  ViaBills PriceTag i de lune forårsmåneder.

På BYICs webshop finder du ViaBills genkendelige blå PriceTag to forskellige steder. Det første sted kunden møder Viabills PriceTag er på produktsiden, og det andet sted er i checkout-flowet. Pricetaget på produktsiden signalerer, hvor lidt det enkelte produkt koster pr. måned. PriceTagget i checkout-flowet viser, hvor lidt det samlede beløb koster i måneden, når kunden betaler med ViaBill. PriceTaget på produktsiden tiltrækker de såkaldte “snusere”. “Snusere” er de besøgende, som bare klikker fra side til side, og aldrig ender med at lægge en ordre fordi de ikke har pengene “her og nu” eller fordi at de synes, at det samlede beløb for varen er for højt.

“Snusere” kan også være de typer, som ikke tør købe produktet, fordi de føler sig usikre på farven eller størrelsen. Men når de køber med ViaBill, får de altid mulighed for at se og prøve deres varer først, og betale senere.

ViaBills betalingsmetode er en oplagt mulighed for specielt fashion webshops, fordi deres kunder ofte bestiller 2-3 varer hjem for at prøve dem, og beholde de varer, som de er tilfredse med – dernæst kan de sende de resterende varer retur til webshoppen. Dette er blandt andet en ordning, som ASOS lever højt på.

Det blå PriceTag fra ViaBill står før den fulde pris. På den måde kan kunden altid se forskellen på prisen ved at betale upfront og ved at betale senere med ViaBill.

PriceTaget i checkout flowet angiver hvor lidt det samlede beløb er pr. måned. PriceTag’et, som kunden finder i checkout flowet bidrager til mersalg, da kunden får oplyst, hvor lidt de skal betale for alle deres varer fordi de deler deres betaling op.

Ordrer foretaget med ViaBill er i gennemsnit 50,78% højere end øvrige ordrer hos BYIC

Jeg har anvendt ViaBill i over et år nu og jeg kan konkludere, at det har påvirket vores online forretning positivt. Specielt efter, at Grafikr tilføjede ViaBills PriceTag på vores webshop.

Med PriceTagget alene oplever vi at hver 10. kunde køber med ViaBill. Derfor er ViaBill en vigtig betalingsmetode for os”
– Martin Windelborg, ejer & stifter af BYIC