Christopher Cloos

Shopify webshop, der fremhæver den gode historie

01. Fakta

  • Kunde

    Christopher Cloos

  • CMS

    Shopify

  • Website

    www.christophercloos.dk

  • Service

    Webdesign, Webudvikling

  • Markeder

    Europa, Sydamerika, Australien og USA

  • Samarbejde

    Grafikr og Christopher Cloos har samarbejdet siden 2018

02. Udfordringen

Hvordan kan en webshop fortælle den gode historie?

Christopher Cloos var en verdensmand. Han havde en forkærlighed for klassiske og tidsløse retro-stel, og så var han en mand, der om nogen levede efter mottoet “Bon Vivant”. Han var en så fascinerende person, at de to fyrer, som mødte ham på en strand i Sydfrankrig valgte at opkalde deres virksomhed efter ham. Virksomheden Christopher Cloos sælger high-end solbriller til priser, som alle kan være med på.

Grundlæggerne af Christopher Cloos havde brug for en webshop, der havde et solidt fundament. Desuden havde de nogle helt klare krav i forhold til hastighed, og så efterspurgte de et brugervenligt shopsystem, hvor de selv kunne stå for opdateringer på sitet, ordrebehandling med mere.

To vigtige ingredienser på den nye webshop var at få kommunikeret deres udtryk og at få integreret Christophers Cloos’ historie, som en naturlig del af deres webshop.

  • “Grafikr kan ikke få andet end én stor anbefaling; De er altid hurtige til at bistå med hjælp, når vi har brug for det, og har tilmed teknisk flair for de lækre grafiske detaljer. Derudover er de en flok rare mennesker.”

    frederik thyssen

    Frederik Thyssen

    Partner, Christopher Cloos

03. Koncept & Løsning

Integrering af historier

Christopher Cloos har fået et nyt website, der rimer på mavefornemmelse, følelser, og sanser. Unikke historier er kommet op til overfladen. På det nye website finder man frem til deres største inspirationskilde, deres motivation, og deres “why”.

Derudover er der blevet integreret en unik historie til hver og en af deres 6 kollektioner. Her er der tilknyttet et stemningsbillede og en tekst, som fremhæver kollektionens emotionelle egenskaber.

På hver produktside får kunden mulighed for at dykke ned i, hvordan de enkelte solbrille kollektioner er opstået og hvad de er opkaldt efter. Til de nysgerrige læsere, kan vi fortælle, at kollektionerne er opkaldt efter strande i Frankrig.

Christopher Cloos har i dag fået en skalerbar løsning, som betyder, at det er blevet nemmere end nogensinde at åbne op i nye markeder. Det er essentielt for en virksomhed, som er i scale-up-fasen. 

Herudover har Christopher Cloos fået en webshop med en identitet, de kan spejle sig i. Deres nye udtryk har fokus på ord, som “beach vibe”, stilrent, designfokus, “high-end”, prisvenligt, trendy og fashion.

 

 

Mobile design

Et mix af branding og performance

At fortælle en historie samtidig med at øge e-commerce performance kan være en svær disciplin. Christopher Cloos webshop tiltaler “turbo køberne”, fordi der er fokus på tilgængelighed  i forhold til relevant information og CTA-knapper.  I samme ombæring appellerer Christopher Cloos også til “explorer køberne”, fordi de giver dem mulighed for at udforske de enkelte kollektioner og deres baggrundshistorie.

Det har været alt afgørende for Christopher Cloos, at der fortælles den samme historie både på webshop og i deres generelle markedsføring, mens der fortsat har været fokus på den endelige konvertering.

Cloos forsideForside
Cloos menuSlide-in navigation
Cloos produktsideProduktside
Christopher Cloos
Cloos
Christopher Cloos

Skal vi hjælpe dig med at vokse til hele verden?