Copenhagen Cartel

Bæredygtigt swimwear- og lifestyle brand skruer op for ambitionerne

01. Fakta

  • Kunde

    Copenhagen Cartel

  • CMS

    Shopify

  • Website

    www.copenhagencartel.dk

  • Service

    E-commerce rådgivning, opsætning af Shopify webshop

  • Markeder

    Danmark og international

  • Kendt fra

    Løvens Hule 2021

02. Udfordringen

Når vigtigheden af at kunne trække på erfarne ressourcer kommer til udtryk

Copenhagen Cartel er virksomheden, der omsætter forurenende plastik fra verdenshavene til bade-, trænings og afslapningstøj. Med et slogan, der lyder “Caring about the ocean is always a good look” er visionen knivskarp, og det vækkede interessen blandt løverne ved deltagelsen i årets udgave af Løvens Hule 2021.

Da Copenhagen Cartel tog kontakt til os, lå webshoppen allerede i Shopify, hvor Copenhagen Cartel selv havde stået for opsætningen, men de havde et ønske om, at webshoppen skulle have et mere kommercielt fokus. Dette især på grund af den store eksponering på landsdækkende TV i forbindelse med deltagelsen i Løvens Hule og de kommende måneder, som Copenhagen Cartel også har store forventninger til.

Copenhagen Cartel havde samtidig ønsker til flere forskellige bedre funktionelle elementer på webshoppen, og ønskede samtidig hjælp til at modificere flere eksisterende funktioner på webshoppen. Dette var årsagen til at Copenhagen Cartel tog kontakt til os hos Grafikr med henblik på at stå stærkere kommercielt under – og efter deltagelsen i Løvens Hule 2021.

Derudover var der også et klart ønske om at stå stærkere både nationalt og internationalt, og der var på daværende ikke nogen forskel på hvilken webshop, besøgende fra udlandet versus danske blev sendt til. Ønsket var, at få en større sammenkobling mellem et national- og internationalt setup.

Se hvordan Copenhagen Cartel så ud før

Gammel Ny

03. Koncept & Løsning

Tæt samarbejde og tunge kræfter til at løfte i flok

Løsningen blev at skifte Copenhagen Cartel over på vores unikke Shopify setup, som vi anvender til webshops med internationale ambitioner, da det både gør skalering nem, og for at skabe en sammenkobling mellem den danske og internationale side. Det betød helt konkret, at det er nemmere at lave både centrale og individuelle ændringer på de to forskellige webshops, og samtidig er det blevet meget nemmere for Copenhagen Cartel at kunne åbne op i et nyt marked. Rent udviklingsmæssigt er der nemlig ingen hæmsko for, hvor hurtigt det kan gå, så nu er det udelukkende et spørgsmål om, hvor meget Copenhagen Cartel selv ønsker at trykke på speederen.

Da grundlæggeren af Copenhagen Cartel selv var stærk til at arbejde i Shopify i forvejen, var vores fornemmeste opgave at sørge for det tungere tekniske setup bagved var 100% gearet til en stor mængde trafik. Samtidig var det et vigtigt parameter at være ressourcestærke sparringspartnere på, hvordan Copenhagen Cartel bedst muligt kunne implementere et større fokus på det kommercielle aspekt frem for udelukkende at bære præg af brandet.

Løsningen er derfor blevet et tæt løbende samarbejde, hvor vi i høj grad står for at være rådgivende, så Copenhagen Cartel på den måde kan trække på vores tunge erfaring, og implementere nye tiltag med det samme. Samtidig tager vi hånd om de teknisk tunge elementer og sørger for de er under kontrol, og helt konkret er gearet til deltagelsen i Løvens Hule.

Copenhagen Cartel - forsideForside
Copenhagen Cartel - produktsideProduktside
Copenhagen Cartel - kurvKurv

05. Resultatet

Globalt setup, der er gearet til næste niveau

Copenhagen Cartel har i et godt stykke tid frem mod visningen i Løvens Hule været live på det nye workflow og med deres .dk side. Det er nu nemt at vælge, som besøgende på Copenhagen Cartel, om man ønsker at komme til den danske eller internationale side. 

Copenhagen Cartel er gearet og klar til at blive vist på landsdækkende TV, og føler sig forberedt med god sparring og rådgivning i ryggen, da vi har erfaring fra tidligere samarbejde med mange forskellige Løvens Hule cases. 

Det nye setup et i langt højere grad præget af det kommercielle aspekt frem for ren branding, men begge elementer kommet godt til udtryk og går op i en højere enhed, der står klar til at opleve eksplosiv vækst. Copenhagen Cartel er nu gearet til at kunne trykke på speederen i kølvandet på deltagelsen ved Løvens Hule og det er udelukkende op til Copenhagen Cartel selv, hvor hurtigt de ønsker at accelerere. Udviklingstid er ikke længere en hæmsko. 

Det giver helt konkret Copenhagen Cartel mulighed for en helt anderledes dialog om den fremadrettede strategi, hvor det tekniske aspekt skaber muligheder frem for begrænsninger. Copenhagen Cartel er klar til fremtiden. 

Ønsker du også e-commerce rådgivning?