EYDA 2.0

Succesfuldt activewear brand spiller med musklerne og opruster det tekniske setup med Shopify Plus

01. Fakta

  • Kunde

    EYDA

  • CMS

    Shopify Plus

  • Website

    www.eyda.dk

  • Service

    Re-design og udvikling af Shopify Plus webshop

  • Markeder

    Danmark, Norge, Sverige og Europa

  • Samarbejdet siden

    Primo 2020

02. Udfordringen

Pasformen på det tidligere setup sad for tæt, og var blevet en hæmsko for den videre udvikling

Da vi startede vores samarbejde med EYDA i starten af 2020, var fokus primært på at hjælpe med tekniske modificeringer og konverteringsoptimering. Da EYDA kom til os, var deres webshop udviklet på et template, som efterfølgende blev modificeret. 

Men udfordringerne ved at anvende en template løsning melder sig hurtigt, og vi mærker typisk begrænsningerne melde sig, når vi skal begynde at bygge vindere på fundamentet.

Et template er nemlig typisk ikke egnet til at tilføje nye funktionaliteter, hvilket hurtigt ender ud i alternative løsninger. Her mødte vi begrænsningerne på EYDAs daværende setup, i form af at skulle omstrukturere eksisterende kode til ny kode, som afviger fra den opbygning, der oprindeligt er tiltænkt af udviklerne bag temaet. 

Det var derfor blevet klart og tydeligt, at EYDA skulle stå endnu stærkere rent teknisk, så setuppet kunne blive gearet til at håndtere den fortsatte store vækst.

  • “I et stykke tid fungerede det rigtig godt for os at være på et standard template i Shopify, men efterhånden som EYDA udviklede sig som forretning, blev begrænsningerne tydelige for os.

    Den manglende fleksibilitet i templatet og den høje kompleksitet medførte lavere performance og en ringere brandoplevelse for vores kunder.”

    Andreas Birkebæk EYDA

    Andreas Lindberg Birkebæk

    CCO & Co-Founder, EYDA

03. Koncept & Løsning

Stor vækst stiller uundgåelige krav til den bagvedliggende motor

Der var ikke på noget tidspunkt tvivl om, at det var tid til at skifte template-løsningen ud med skræddersyet løsning.

I løsningen har vi udviklet og designet alt fra bunden, så EYDA nu står langt stærkere som brand, og selv har 100% kontrol over det ønskede udtryk.  

Udover at kunne filtrere efter størrelser på produkterne, så er det nu også muligt at filtrere på støtte af BH’er, hvorvidt der er bindebånd i tights samt hvor højtaljede de er.

Der er blevet tilføjet et “Shop the look”-univers, hvor udvalgte influencers bliver bragt bedre i spil understøttet af avancerede undersider, som bruges i forbindelse med kampagner.

 

På produktsiden er der blevet skabt et mere harmonisk udtryk og et stærkere hieraki, som guider kunden bedre til at vælge de rette produkter og den rigtige størrelse qua den opdaterede størrelsesguide, som er indbygget i produktsiden, uden at de besøgende kommer ud af købsflowet 

Eyda - produktside Produktside
Eyda - kurv Kurv

05. Resultatet

Plads til udtryk og store armbevægelser

I denne omgang har fokus været at stå endnu stærkere rent teknisk og som brand, og samtidig få den fuldstændige kontrol over det ønskede udtryk på webshoppen. 

Her kunne timingen af Online Store 2.0 fra Shopify ikke passe bedre, og det har muliggjort at lave et stort upgrade for EYDA i form af tilpassede features baseret på data. 

Samtidig er det blevet langt hurtigere at implementere nye funktioner, da det ikke længere tager unødvendig tid hos vores udviklere, at skulle sætte sig ind i temaet for at undgå at bygge ovenpå.

  • “Det er tydeligt for os at mærke værdien af den nye webshop, der er udviklet fra bunden: Udover bedre performance har vi nu også det rette fundament til at kunne lægge en roadmap og lave mere langsigtede investeringer.

    En stor motivation for at starte projektet var at udvikle nyt UI+UX, som skulle styrke brandoplevelsen på sitet. Der var brug for et stærkere grafisk udtryk, som kunne binde forskellige brandelementer sammen, og det, synes jeg, vi er lykkes rigtig godt med.”

    Andreas Birkebæk EYDA

    Andreas Lindberg Birkebæk

    CCO & Co-Founder, EYDA

EYDAs produktside: Før/efter

Gammel Ny

Ønsker du at tage din e-commerce forretning til næste niveau?