EYDA 1.0

Når planer om vækst og skalering arbejder sammen med tårnhøje ambitioner, opstår der magi og skabes benhårde resultater

EYDA Løvens Hule

01. Fakta

  • Kunde

    EYDA

  • CMS

    Shopify Plus

  • Website

    www.eyda.dk

  • Service

    Konverteringsoptimering, udvikling i Shopify og løbende e-commerce rådgivning

  • Markeder

    Danmark, Norge, Sverige og Europa

  • Samarbejdet siden

    Primo 2020

02. Udfordringen

Med planer og ambitioner, der er større end de fleste, kræver det samarbejde med kompetencer, der kan komplimentere

EYDA er et univers med sportstøj til kvinder, der elsker at bevæge sig uanset om dagens træning består af fitness, løb, boksning, styrketræning eller en omgang yoga. EYDA’s grundlæggere er af den overbevisning, at det helt rigtige træningstøj kan være med til at øge performance. 

Ambitionerne er tårnhøje, og det er dem, vi har været med til at indfri. EYDA tog nemlig kontakt til os i starten af 2020 for at få hjælp til få tekniske modificeringer på webshoppen.

Vi kunne allerede dengang mærke, at EYDA havde store ambitioner og med et stærkt hold af grundlæggere, havde de en klar vision og forventning til den fremtidige vækst af EYDA. Tiden var ikke moden til at accelerere og skalere dengang – men det var den bestemt, da de igen tog kontakt til os med netop formålet om at accelerere udviklingen. 

Det var en fordel, at vi allerede havde arbejdet sammen tidligere, så EYDA havde haft mulighed for at teste samarbejdet af på forhånd, og de var derfor klar til at sætte skub i udviklingen. Derudover havde EYDA i mellemtiden deltaget i Løvens Hule – og fået en investering af Jesper Buch og Mia Wagner – som de vidste ville blive vist på landsdækkende TV i januar 2021. Derfor var det også helt essentielt, at EYDA skulle have hjælp til at blive klargjort til at få mest muligt ud af eksponeringen, de fik ved at blive vist i Løvens Hule. 

EYDA’s stærke founder team havde allerede kendskab til nogle af de muligheder, vi tilbyder vores kunder i forhold til det bagvedliggende tekniske setup. EYDA havde nemlig allerede både en dansk og international webshop, men den konkrete udfordring lå i, at de udviklede individuelt på hver webshop, så de ikke kunne optimere og implementere ændringer centralt. Det skabte både dobbeltarbejde og et uhensigtsmæssigt setup, der satte en kæp i hjulet for ambitionerne. 

03. Koncept & Løsning

Gør det, du er bedst til, og uddelegér resten 

Løsningen blev først og fremmest at flytte EYDA over på vores “Git-setup”, som betyder, at vi lagde koden op i skyen, så det blev muligt at synkronisere på tværs af både den danske- og internationale webshop. Det fjernede en masse pseudo arbejde fra den dag, det blev implementeret, og det har frigjort tid og mulighed for at bruge kræfterne på at skalere EYDA. 

Men det var kun startskuddet. Vores samarbejde var, og er, nemlig præget af løbende af at udfordre og sørge for, at EYDA konstant udvikler sig. Det betyder, at EYDA nu er en del af vores CRO program, der betyder, at vi løbende kører splittest på forskellige hypoteser, med formålet om at få konverteringsraten til at stige. Her handler det om, at få endnu flere besøgende konverteret til at blive betalende kunder. 

Vi har klædt EYDA godt på til at blive Shopify Plus bruger: Det var noget af det allerførste, vi gjorde – og med flere formål for øje. Først og fremmest gav det økonomisk mening for EYDA at opgradere til  Shopify Plus, og samtidig var der nogle vigtige funktionaliteter forbundet med skiftet, herunder adgang til “Launch Pad“, som kun kan anvendes, hvis du er på en Shopify Plus plan.

EYDA - forside EYDA - Forside
EYDA - Produktside EYDA - Produktside
EYDA - kurv EYDA - kurv

05. Resultatet

Startskuddet til en vækstrejse sker gennem solide og målbare resultater: Konvertering “add to cart” til checkout stiger med 26,1%

Resultatet var først og fremmest, at EYDA blev 100% klar til at komme på en vækstrejse. Da der i forvejen var lavet anden kode, inden vi overtog EYDA, kørte vi fuld performance og stresstest, så vi var sikre på, at webshoppen ville være driftssikker under visningen af Løvens Hule på landsdækkende TV.

Samtidig har vi udført splittest på de hypoteser, vi havde opstillet, og som viste sig at give en stor effekt. Et konkret eksempel var, at EYDA i forvejen var rigtig gode til at få besøgende til at lægge varer i kurven, men at få besøgende videre fra kurven til checkout havde været en stor udfordring.

Baseret på dataen kunne vi se, at der var for mange trin fra at “add to cart” til checkout, og vi vidste med vores erfaring, at en slide-in kurv kunne være løsningen på denne udfordring.

Vi opsatte en splittest med en anderledes kurv, der havde denne slide-in effekt, og lavede samtidig en forenkling af købsflowet, der viste sig at skabe en forbedring på 26,1% sammenlignet med det tidligere købsflow fra kurv til checkout. Det viste sig at blive en ændring med stor betydning, der betød, at EYDA kunne udnytte den trafik, de i forvejen havde på et langt højere niveau.

Siden denne case blev skrevet har vi efterfølgende haft fornøjelsen af at opdatere hele EYDA’s tekniske fundament og den visuelle identitet, som du kan læse i en opdateret case lige her: EYDA 2.0

  • 0%

    stigning i konverteringsraten for kurv til checkout

EYDA mobile Shopify

Fokusområder: Grafikr x EYDA

  • Konverteringsoptimering (hypotester, A/B splittests, implementering)
  • Effektivisering af drift
  • Opsætning af GitHub (versionering af kode og sammenspil mellem alle webshops)
  • Design og udvikling af size-guide
  • Design og udvikling af kampagnesider
  • GEO Popups: Besøger du den internationale webshop fra en dansk lokation, vil du blive forslået at gå til den danske webshop i stedet
  • Udvikling af gaveindpaknings-funktion
  • Projektstyring

Hvis du også er ambitiøs omkring din webshop, så lad os tage en uforpligtende snak