Hit The Hay

Når man vil se ud, som man har redt

hit the hay hero

01. Fakta

  • Kunde

    Hit The Hay

  • CMS

    Shopify

  • Website

    hitthehay.se

  • Service

    Shopify: Webdesign & udvikling

  • Kunde siden

    Juli 2019

  • Resultater

    413% stigning i omsætning

02. Udfordringen

Når ens webshop ikke afspejler sin identitet

Hit The Hay valgte at gøre noget ved det; Tekstilindustrien har længe været domineret af bomuld, men desværre er fremstillingen af bomuld meget hård ved miljøet. Derfor valgte Hit The Hay en mere bæredygtig tilgang, hvor de i fremstillingsprocessen af deres dyne- og pudebetræk genanvender og genbruger vand.

Den daværende webshop manglende essentielle elementer fra Hit The Hay’s visuelle identitet. Webshoppen afspejlede ikke virksomhedens DNA, som ellers skinnede tydeligt igennem på Hit The Hay’s marketingkanaler. 

For Erik, stifteren af Hit The Hay, var det væsentligt, at deres identitet havde et ensartet udtryk på alle deres platforme – også på deres website, så kunderne til enhver tid kunne genkende dem. 

Udover den forvrængede identitet på webshoppen, følte Hit The Hay sig også fanget i deres Shopify template løsning. Den var fyldt med apps og scripts, som påvirkede deres loading tid negativt, og være endnu, deres konverteringsrate. 

03. Koncept & Løsning

Design og identitet skulle være som to dråber vand 

Det nye webdesign skulle stemme overens med Hit The Hay’s identitet, udtryk og DNA fra a-z. Dernæst skulle webshoppen være brugervenlig og “konverteringsklar”. Det skulle være let for Hit The Hay’s besøgende at finde de produkter, som de ledte efter – og vigtigst af alt: Gennemføre et køb uden nogle former for komplikationer. 

Indlæsningshastigheden er i dag markant hurtigere end førhen, da vi med en custom Shopify-løsning undgår at bruge unødvendige apps, som normalt trækker indlæsningshastigheden i den forkerte retning. De funktioner, som de tidligere apps var med til at skabe, valgte vi at kode unikt til Hit The Hay’s behov for at kunne levere et kompromisløst resultat.

  • “Vi har arbejdet sammen med Grafikr i forbindelse med et nyt design til vores Shopify webshop - og jeg må sige, at vi er mere end tilfredse med resultatet. Udover at servicen har været fantastisk, så har Grafikr forstået vores ønsker, og leveret det, og mere til.

    Hvis du er på udkig efter en samarbejdspartner, der har smag for design og yder en fantastisk service, så er det Grafikr, du skal vælge.”

    Erik Linzander

    CEO, Hit The Hay
hit the hay front

Intuitiv mobilt design øger konverteringsraten

Med den nye webløsning sørgede vi for, at Hit The Hay havde en 100% responsiv webshop. Mobil designet skulle være intuitivt, og alt overflødigt content skulle skæres væk. Her blev billeder og content fjernet uden at det havde en negativ effekt på konverteringsraten.  

Derudover placerede vi navigationen i bunden af skærmen for at Hit The Hay’s kunder kan navigere rundt på deres webshop uden at flytte grebet om telefonen. 

Læs mere om, hvordan du optimerer dit mobil design her. I forlængelse af navigationen har vi styrket den visuelle kontekst med menupunkter lavet som ikoner.  

Efter Grafikr implementerede det nye mobil design steg konverteringer fra smartphones med 95%.

NavigationNavigation
ProduktsideProduktside
Om os sideOm os side

05. Resultatet

Ensartet identitet og skalerbar webshop

Hit The Hay har fået en webshop, der på en og samme tid opfylder deres ønske om en webshop, der er funktionel, og endnu vigtigere, som passer til deres visuelle identitet. Det nye design fremstår simpelt, rent og så har det et moderne look.

Selvom Hit The Hay’s webshop er lanceret for længst, så blomstrer samarbejdet fortsat imellem dem og os. Vi hjælper med konverteringsoptimering, hvor vi videreudvikler, og løbende kommer med inputs og anbefalinger til design- og udviklingsopgaver.

 

  • 0%

    Stigning i konverteringsrate

  • 0 %

    Stigning i omsætning

  • “Vi har oplevet en fantastisk vækst over det seneste år, og jeg kan sige med sikkerhed, at re-designet af vores webshop kan tage en stor del af æren for den succes.”

    Erik Linzander

    CEO, Hit The Hay

Skal vi tage en snak om høje konverteringsrater?