Julie Sandlau A/S

Ny digital identitet som matcher brand-DNA og målgruppens shoppingadfærd

Model smykker

01. Fakta

  • Kunde

    Julie Sandlau A/S

  • CMS

    Shopify Plus

  • Website

    www.juliesandlau.dk

  • Service

    Webdesign, Webudvikling, Optimering af interne processor

  • Markeder

    Danmark, Internationalt

  • Stiftet

    Grundlagt i 2002

02. Udfordringen

Hvordan skaber man bedst muligt synergi mellem en fysisk butik og online webshop?

Julie Sandlau er en dansk smykkedesigner, som siden 2005 har produceret fortryllende statement smykker. Hvor brandet tidligere primært kun var at finde i konceptbutikker, satsede de i 2020 alt for at møde kunderne på tværs af medier, tidspunkter og touchpoints. Julie Sandlau-brandet havde dog brug for at skabe en synergi mellem de fysiske konceptbutikker og onlineuniverset, og netop derfor tog de kontakt til Grafikr.

Da vi stiftede bekendtskab med brandet første gang, ønskede de især at løfte deres design og brand til nye højder. De søgte imidlertid også et nyt system, der kunne spille sammen med tredjepartsintegrationer som f.eks. Rackbeat, som bl.a. styrer lagerbeholdning, indkøb og lagertransaktioner. I jagten på det nye system faldt de pladask for Shopify – et system af uendelige kreative muligheder.

03. Koncept & Løsning

Ny digital identitet tilpasset målgruppens adfærd og procesoptimering

Brandet ville gerne løfte deres visuelle identitet, og i samspil med teamet udarbejdede vi en ny digital identitet og visuel stil, som oser af nordisk simplicitet, der lader de funklende smykkekreationer være midtpunkt og give løsningen kant.

Der var desværre intet samspil mellem de fysiske butikker og deres forhenværende webshop, og ét af vores mål var derfor at få alle systemerne, som de bruger, til at snakke sammen, således interne og eksterne processer effektiviseres til fulde. For at få alle 18 fysiske butikker med var det nødvendigt for Julie Sandlau at opgradere til Shopify-Plus, som er den absolut største Shopify-løsning på markedet.

Nogle af de tiltag, vi igangsatte, var bl.a. at fuldintegrere Rackbeat mellem fysiske og onlinebutikker, så brandet nemt kan indlæse lagerstatus på alle varer online og i butikkerne. Derudover integrerede vi ”pick up in store”, som er en feature, Shopify-Plus lancerede for nyligt. Den gør det muligt for kunderne at se og købe varerne online og efterfølgende afhente dem i de fysiske butikker.

Forside
Produktside - med størrelsesguide
Kategoriside med filter

05. Resultatet

Unikke funktioner og features adskiller Julie Sandlau fra konkurrenterne

Sammen med brandet og brandets andre systemer såsom Rackbeat har vi arbejdet intensivt med at udnytte det potentiale, der ligger i at kombinere de fysiske butikker og Julie Sandlaus digitale tilstedeværelse. Hvor de før var låst i gamle systemer og funktionaliteter, så kan de i dag eksekvere hurtigt på nye tanker, idéer og løsninger.
Vi har skabt et onlineunivers, som til fulde understøtter Julie Sandlau-brandet og skaber skarpe købsoplevelser for kunderne. De har fået en ny webshop, som allerede nu har fået dem langt foran andre smykkegiganter på både design og funktionalitet. Dertil har de naturligvis fået en webshop, som de nemt kan skalere internationalt, og den kan desuden hjælpe med at skaffe flere kunder ned i butikkerne – win-win solution!

Vietnam landskab
Produktion fashion
Julie Sandlau smykke design

Skal vi hjælpe dig med at udvikle din nye Shopify løsning?