Kihoskh

"Feinschmecker" er nøgleordet

01. Fakta

  • Kunde

    Kihoskh A/S

  • CMS

    Shopify

  • Website

    Kihoskh

  • Service

    Webdesign, udvikling & optimering

  • Periode

    September 2019

  • Resultater

    Genkendelig identitet

02. Udfordringen

Hvordan bliver man husket online – og ikke kun offline?

“Den moderne købmand”. Det er sådan at Kihoskh beskriver sig selv. De er en online øl-forhandler med et kæmpe udvalg af dagligvarer, specialiteter og økologiske produkter. Tilhørende har Kihoskh en kaffebar kombineret med en kiosk, ølbutik og bar på Vesterbro. 

Den fysiske lokation på Vesterbro er et hit med et utal af tilbagevende og nye kunder, som ønsker at slukke tørsten med specialøl eller friskbrygget kaffe af højeste kvalitet. Stemningen er god. Kunderne er glade. Stedet bliver husket.

Samme stemning, genkendelighed og moderne udtryk ønskede Kihoskh at skabe online, så der var en klar rød tråd mellem begge tilstedeværelser. På den gamle webshop var der et vælrd af besøgende, men der var simpelthen ikke nok, der gennemførte et køb. 

Samtidigt havde Kihoskh problemer med deres daværende template-løsning i Shopify: De ville gerne øge brugervenligheden, og særligt over for deres primære kundegruppe, som er ølnørder eller ølkendere. Deres kunder skulle nemt og hurtigt kunne finde de produkter, som de var på udkig efter.

Derfor havde de et helt særligt ønske om, at kunne præsentere og fremhæve udvalgte produkter på den mest favorable måde. 

Se hvordan webshoppen så ud før

Gammel Ny
webdesign old webdesign new

03. Koncept & Løsning

Re-design med tilgængelighed i fokus 

Der er lagt vægt på tilgængelighed i re-designet af Kihoskh nye webshop. Vigtige elementer, som førhen var usynlige skulle frem i lyset, og overflødige informationer skulle fjernes helt fra designet. Med tilgængelighed som pejlemærke satte vi fokus på elementer, der får kunden til at foretage et køb. 

Vigtige elementer, som vi har hjulpet Kihoskh med:  

  • Tydelige Call-to-actions
  • Fremhævelse af relaterede produkter 
  • Synlige informationer omkring øllets oprindelse 
  • Synliggørelse af fragtpriser på produktside-niveau
  • Styrke og størrelse på produktsiden 
  • Fjerne informationer og branding, som forstyrrer købsflowet
  • Vise kunden at der er flere produkter på siden
  • Vise den komplette oversigt over kategorier 
kihoskh parrallax
kihoskh parrallax
kihoskh parrallax
Kihoskh mobile

Responsivt layout med fokus på købsadfærd 

Mange besøgende fra mobilen. Vi har opsat elementer, så de matcher en besøgendes købsadfærd via mobilen. Vi har blandt andet lavet en oversigt over kategorier, optimeret og lavet en dynamisk kurv, og lavet en produktoversigt. 

kihoskh forside Forside
Collection side Collection side
Kihoskh Produktside Produktside

05. Resultatet

Design nyfortolkes og Kihoskh huskes

Kihoskh har aldrig gået på kompromis med kvaliteten af mad eller drikkevarer – og nu udtrykker webshoppen netop dette.

Det gamle design levede ikke op til et moderne design i 2019. Der er bl.a. blevet brugt en anden typografi, som skiller sig ud fra mængden, og som løfter det visuelle design. Vi har taget farver i brug, som giver mere liv til sitet, og som skaber en bedre kontrast, og dermed øger læsevenligheden for Kihoskh besøgende og kunder.

Sammen med Kihoskh har vi re-designet flere sider, og fokuseret på et købsflow, der er gennemtænkt. Det er et målrettet købsflow, der får kunderne til at bevæge sig længere frem på deres købsrejse, og foretage en handling, et køb på Kihoskh webshop.

Skal vi hjælpe din Shopify webshop?