Ladegaard Duroc

Fra forhandler til egen online salgskanal med salg af gourmetkød

ladegaard duroc

01. Fakta

  • Kunde

    Ladegaard Duroc

  • CMS

    Shopify

  • Website

    www.ladegaard-duroc.dk

  • Service

    Webdesign, Webudvikling, Video

  • Markeder

    Danmark

  • Stiftet

    Grundlagt i 2017 med placering i Fredericia

02. Udfordringen

Hvordan skaber man en appetitvækkende brandidentitet og webshop omkring salg af gourmetkød?

Ladegaard Duroc har siden 2017 solgt gourmetkød fra renracede Duroc-friluftsgrise via gårdbutikken, mellemmænd og word of mouth – primært til private kunder. I stedet for at lade mellemmændene tjene på produkterne, ønskede Ladegaard at skabe en mere profitabel forretning. Det traditionelle købmandsskab mestrer de til perfektion, men på den digitale scene havde de endnu ikke slået deres folder. Det var netop hér, Grafikr kom ind i billedet.

Ladegaard Duroc ville lancere et nyt online koncept, der gjorde det muligt for private at købe og få leveret lækre udskæringer og produkter af svinekød lige til døren. En online webshop, hvor kunderne nemt og enkelt kunne placere ordrer, men samtidig også et univers, de kunne finde inspiration og knowhow i. Den største udfordring lå ikke i det tekniske aspekt af webshoppen, men derimod i at skabe et indbydende univers omkring råt kød.

03. Koncept & Løsning

Fra lille, lokal forhandler til moderne salgskanal med salg af gourmetkød

Ladegaard Duroc havde endnu ikke arbejdet med deres online brandidentitet, og det var derfor et af de første steder, vi satte ind. Virksomheden havde et mål om at nå ud til private kunder, som nemt og enkelt skulle kunne klikke gourmetkød direkte hjem i fryseren. Derfor var det vigtigt, at UI var optimeret, og at universet var både informativt og inspirerende på én og samme tid.

Ved at fokusere på informationsgivende og flotte billeder og videoer, kunne vi formidle konceptet og skabe en historie på en levende og kreativ måde. På produktsiderne finder kunderne derfor f.eks. både billeder af råt og tilberedt kød, korte anbefalinger til tilberedning og enkel grafik, der viser, hvor den konkrete udskæring sidder.

Produktside
Udvidet produktdata
Indkøbskurv

05. Resultatet

I dag har Ladegaard Duroc en visuel identitet, som afspejler deres brandidentitet og fanger målgruppens opmærksomhed. Al administration er automatiseret, og de har fået en Shopify webshop, hvor de kan varetage salg, forsendelse og levering direkte til slutbrugeren – ganske enkelt en 360 graders-forretning.

 

 

  • “Grafikr har været med til at realisere vores nye hjemmeside/webshop, hvilket vi igennem hele processen har været tilfredse med.

    Rettidighed, perfektion, forståelse, gennemført kvalitet er nogle af nøgleordene vi ønsker at sætte på samarbejdet, som primært foregik gennem projektleder Magnus Lyngsø.

    Vi ønsker derfor at anbefale Magnus og resten af holdet hos Grafikr til andre personer/virksomheder, som ønsker en professionel løsning.

    Vi ser frem til forsætte samarbejde med Grafikr i fremtiden.”

    ladegaard duroc shopify case

    Håkon Ladegaard Jensen

    Indehaver, Ladegaard Duroc

Skal vi hjælpe dig med at skabe digital dominans?