Moonboon

Fra WooCommerce til Shopify; Når driftssikkerhed står øverst på agendaen

Moonboon

01. Fakta

  • Kunde

    Moonboon Baby Studio

  • CMS

    Shopify

  • Website

    www.moonboon.dk

  • Service

    Migrering fra WordPress m. WooCommerce til Shopify

  • Markeder

    Danmark, Sverige, Frankrig og Tyskland.

  • Kendt fra

    Løvens Hule 2021

02. Udfordringen

Kunsten at undgå en webshopejers værste mareridt

Moonboon er er en familieejet virksomhed, der producerer udstyr til babyer i lækre økologiske- og bæredygtige materialer. Mens inspirationen til at starte Moonboon opstod gennem kærlighed og omsorg til grundlæggeren Marie’s egen baby, er visionen nu at hjælpe andre mødre og babyer med at sove godt. 

Moonboon havde før en webshop i WooCommerce, da de kontaktede os. Moonboon havde nemlig én væsentlig bekymring med deres WooCommerce-løsning: De havde fået en investering i Løvens Hule og frygtede, at deres daværende WooCommerce webshop ikke kunne holde til det forventede voldsomme antal besøgende på dagen, hvor optagelserne skulle vises på landsdækkende TV og ved fremtidige vigtige mærkedage.

Med store vækstambitioner og forventninger til, hvor meget besøgstallet ville stige, var det vigtigt at sikre sig, at webshoppen var optimeret til, at et endnu større antal besøgende ville blive konverteret til at være handlende kunder. Derfor var det en naturlig beslutning for Moonboon at tage kontakt til os, for at få en driftssikker Shopify løsning.

Med disse klare mål og en ny investering i ryggen, var udfordringen i stor grad også, hvordan Moonboon i fremtiden kunne været gearet til at skalere internationalt, uden at være hæmmet af det tekniske aspekt. 

03. Koncept & Løsning

Når kommercielt fokus skal implementeres uden at undergrave DNA’et

Først og fremmest blev webshopsystemet WooCommerce udskiftet til Shopify. Her er forskellen, at Shopify er en hosted løsning, som anvender nogle kraftige CDN servere. Sammenlignet med en løsning i WooCommerce, hvor du som webshopejer selv er ansvarlig for at sørge for hosting. 

I samme ombæring flyttede Moonboon over på vores unikke Shopify setup, der muliggør hurtig skalering internationalt. For Moonboon betyder det helt konkret, at skalering ikke længere er et spørgsmål om udviklingstid, men snarere et spørgsmål om hvor hurtigt Moonboon selv kan nå at være klar med content. Med denne løsning, på vores unikke setup, tager det ingen tid at have en ny webshop klar til et nyt marked rent teknisk. 

Derudover var det vigtigt, at mange af de samme designmæssige elementer fra den tidligere webshop, blev bevaret ved overflytningen, men at disse elementer samtidig blev kombineret med et fokus på mere kommercielt design. Det var vigtigt for Moonboon, at vi havde et stort fokus på implementering af essentielle funktioner, såsom forudbestillings-funktion, selve ordreflowet, oplysning om bestemt leveringstid på forudbestillinger, som vi alt sammen fik implementeret i løsningen. 

Et yderligere, men vigtigt, element var ligeledes, at lagerstyringen blev implementeret i samspil med den nye løsning, så Moonboon var så godt klædt på til deltagelsen i Løvens Hule som overhovedet muligt. 

MoonBoon forsideForside
Moonboon collectionShop
Moonboon produktsideProduktside

05. Resultatet

Gearet til international skalering og national eksponering 

Resultatet blev, at Moonboon stod fuldstændig klar og forberedt, inden de blev vist i Løvens Hule på landsdækkende TV.  Uden usikkerheden om hvorvidt webshoppen kunne tåle den store mængde trafik eller ej, blev Moonboon klargjort til at opnå deres maksimale potentiale, ved at blive vist i det populære TV-program, Løvens Hule, og de var godt klædt på til, at de administrativt sagtens kunne kan følge med. 

Setuppet er samtidig blevet gearet til nemt at kunne skalere internationalt, og teknik vil ikke længere være en del af beslutningsprocessen, fordi vi hos Grafikr meget hurtigt kan trykke på speederen. Webshoppen er i høj grad blevet mere kommercielt orienteret, hvor brandet stadig kommer til sin ret og til udtryk. 

Selvom Moonboon, endda før deltagelsen i Løvens Hule, oplevede så stor vækst, at det var en udfordring at følge med rent produktionsmæssigt, behøvede de ikke at stoppe med at sælge. Med forudbestillings-funktionen kunne Moonboon nemlig blive ved med at sælge. På den måde kunne Moonboon fortsætte med at konvertere besøgende om til betalende kunder.

Besøgende kunne nemlig guides nemt igennem et informativt flow, hvor de blev oplyste om, at de var ved at forudbestille og ikke købe produkterne. På den måde skabte det tryghed og vished for Moonboon om, at de var godt klædt på og forberedte til deltagelsen i Løvens Hule. 

Din webshop fortjener et stabilt fundament