Toft Jessen

Data-drevet tilgang skaber øget performance og flere konverteringer

01. Fakta

  • Kunde

    ToftJessen

  • CMS

    Shopify

  • Website

    toftjessen.dk

  • Service

    Webdesign, udvikling & optimering

  • Periode

    Fra januar 2019

  • Resultater

    153% stigning i omsætning

02. Udfordringen

Hvordan får man webshop til at udstråle samme høje niveau som fysisk butik?

ToftJessen sælger slebne diamanter og smykker offline og online, hvor det er deres mål at give den bedst mulige oplevelse til kunderne, uanset hvor de handler. Udfordringen var, at webshoppen ikke afspejlede den kvalitet og troværdighed, som ToftJessen stod for. Prislejen på smykkerne kan være helt op til 100.000 kr og når man arbejder med et highend-segment er det afgørende, at disse parametre er på plads.

Webshoppens design var outdated og appelerede ikke til det moderne kvinde, hvilket betød en lav konverteringsrate, trods høj trafik. Til opgaven valgte ToftJessen Grafikr som design- og udviklingspartner.

03. Koncept & Løsning

Smykkeunivers med kunden i centrum

Den online konkurrence på det danske smykkemarked er blodrødt og består af mange udbydere. Beslutningsfasen for slutbrugerene er lang og indviklet; Passer denne ring? Hvilket materiale er det? Er den for dyr?

Lars Jessen, som til dagligt driver ToftJessen, har kvalitet og fleksibilitet i alle aspekter hos virksomheden, og de mål skulle webshoppen også efterleve.

Tilgangen var data-drevet og handlingsplanen blev præsenteret under en workshop, hvor der blev fokuseret på de lavest hængenge frugter først. Her re-designede vi forsiden, produktsiden og kurven, da vi kunne se, at der var væsentlige forbedringer at lave.

  • “Grafikr har gjort et fantastisk arbejde med at redesigne vores webshop, og vi er yderst tilfredse med resultatet. De er altid behjælpelige, servicemindet og imødekommende ved spørgsmål.

    Det er skønt at arbejde sammen med kvalificerede folk, som går dén ekstra meter uden at tøve. Vi ser frem til at fortsætte arbejdet med Grafikr om at optimere vores webshop yderligere.”

    Frederikke Knudsen

    Manager of Marketing, Toft Jessen

Øget performance og flere konverteringer på mobil

Med den nye webløsning sørgede vi også for, at ToftJessen havde en 100% responsive webshop, hvilket den daværende løsning ikke levede op til. Den daværende konverteringsrate på telefonen var heller ikke tilfredsstillende og afvisningsgraden var desværre høj. Efter implementeringen af det nye design steg antallet af konverteringer fra smartphones med +165%.

Navigation
Søgefunktion
Kurv m. sticky CTA

05. Resultatet

Data-drevet tilgang skaber målbare resultater

Med vores indsigt og analyser af virksomhedens data og KPI’er har det været muligt at identificere og klarlægge de mest essentielle indsatsområder, hvor vores hypoteser viste, at vi kunne skabe størst afsætning og øget omsætning. For at forstå kunderejsen og -adfærden har vi brugt værktøjerne “Google Analytics” samt opsat heatmaps. Resultaterne af vores tests og løbende optimeringer ser således ud:

  • 0%

    Stigning af online conversion rate fra mobile

  • 0%

    Stigning af overall online conversion rate

  • 0 %

    Stigning i omsætning

  • 0%

    Stigning fra cart til reached checkout

Skal vi tage en snak om høje konverteringsrater?