WoodUpp
Passion for digital design blandet med dybdegående kendskab til produktet har skabt mærkbare resultater for WoodUpp

01. Fakta
-
Kunde
WoodUpp
-
Ansvarlig
Anders Sivgaard, Partner & Lead designer
-
Website
-
Service
Komplet redesign af webshop
-
Stiftet
2015
-
Markeder
Danmark, Tyskland, England, Europa, Holland
02. Udfordringen
Når æstetik og funktionalitet skal både forenes og formidles online
WoodUpp er virksomheden bag de famøse akustikpaneler i træ, som siden 2017 er blevet brugt både i private hjem og i store projekter over hele verden. WoodUpp er et eksklusivt produkt, der bliver produceret på fabrikken i Ribe, og løser et problem med tomme, hvide vægge, ved at skabe en utrolig god akustik forklædt som eksklusivt interiør.
Dengang WoodUp kom til os, havde de en stor udfordring. WoodUpp’s webshop afspejlede nemlig ikke den oplevelse, man som kunde fik, når man så panelerne i virkeligheden. Oplevelsen var langt fra tilsvarende, og som besøgende på deres daværende webshop, var det næsten umuligt at forstå selve effekten. Samtidig var det en udfordring, at besøgende på webshoppen ikke kunne få en idé om, hvordan de forskellige varianter, så ud i forskellig naturlig belysning.
WoodUpp havde altså et konkret ønske om at løfte webshoppen til et andet niveau, hvor den skulle formidle den fantastiske oplevelse af både visuelt udtryk og funktionalitet ved produktet. Samtidig ønskede de hjælp til et mere defineret flow, der handlede om hvordan besøgende skal købe panelerne. For WoodUpp er ikke et almindeligt produkt, og det er vigtigt at de besøgende, er er godt oplyste om forskellige komponenter, og at det er et “DIY”-produkt, når de køber det online.



03. Koncept & Løsning
Kombination af faglighed til produktet og UX skaber betydelige resultater
Hos Grafikr har vi selv WoodUpp på flere af vores vægge på kontoret, og vi havde derfor også dyb indsigt i, hvilken udfordring WoodUpp, stod med. Løsningen blev først og fremmest et komplet redesign af WoodUpp’s webshop.
For os var det en ren designopgave, og vi vidste, hvordan vi skulle gribe det an. For det WoodUpp manglede, var at kunne formidle en dybdegående 360 graders fortælling om, hvad produkterne kan, så der ikke kun var fokus på det visuelle aspekt.
Vi valgte at få leveret selve akustikpanelerne i alle farver for at se tekstruren i forskellige belysninger på panelerne. På den måde kunne vi photoshoppe de forskellige farver ind i designet, så man som besøgende på webshoppen kunne få en føling med produkt. Samtidig blev der indtænkt en mulighed for, at kunne høre lyden i et rum, før og efter WoodUpp, som netop er en af de primære funktioner ved produktet.
Med vores komplette redesign udfordrede vi måden, besøgende køber på. Hvor webshoppen tidligere var præget af et meget almindeligt udtryk, har vi i designet forsøgt at vejlede bedre i købsflowet og samtidig kigget på, hvordan WoodUpp kunne løfte deres brand i helhed.



-
“Vi havde en fantastisk oplevelse! Ikke nok med at Grafikr er nogle virkelig flinke og kreative mennekser, der er nemme at arbejde sammen med, så er de også virkelig dygtige. Vores nye webshop er ikke kun 100 gange pænere, den er også meget mere effektiv end tidligere: Mere brugervenligt, bedre konverteringsrate, stigning i antal transaktioner og stigning i omsætning.
Jeg vil uden tvivl anbefale Grafikr! En stor tak skal gå til Anders Sivgaard, der var tilknyttet opgaven som lead designer.”Troels Lund Johansson
CMO & Partner, WoodUpp
05. Resultatet
Tallene siger det hele
Undervejs i processen var WoodUpp konstant involveret. Det gjorde vi for at kunne kombinere faglig viden med dygtig UX – og det viste sig at være en gylden kombination.
Webshoppen har performet bedre på samtlige parametre lige siden.
Resultaterne taler næsten for sig selv. WoodUpp har nemlig oplevet en stor stigning i omsætningen og i deres konverteringsrate, hvor netop konverteringsraten er steget med 27,76% og omsætningen med 20,49%, efter det nye design er blevet implementeret. Samtidig er alle andre vigtige KPI’er fulgt tilsvarende med performancemæssigt på WoodUp’s danske webshop.
Samtidig er det lykkedes at få besøgende til at blive længere på hjemmesiden og udforske. Det var et af de helt store mål, fordi WoodUpp netop er et eksklusivt produkt, som kræver en længere overvejelsesproces. Det er et univers for sig selv, som man skal gå på inspiration i. Nu er besøgstiden blevet længere, og det betyder, at de besøgende bruger længere tid på at undersøge og udforske, som er et vigtigt parameter med et produkt som WoodUpp.
-
0%
Stigning i konverteringsrate
-
0%
Stigning i omsætning
Vil du tale med en af vores specialister?
